Geregistreerd: 09 feb 2002 10:48 Berichten: 776 Woonplaats: Rijswijk
oh ja, het internet is natuurlijk geweldig in opkomst de laatste 5 jaar. Zonder het internet hadden wij met zijn allen waarschijnlijk nooit gehoord over een straub, van Cleave, best brass, monette, sonor, enz enz.
1 druk op de knop en de halve wereld weet dat iemand een nieuwe waterklep kurkje heeft uitgevonden.
Begrijp me niet verkeerd ik kan niet meer zonder, maar het internet is dus voor veel dingen verantwoordelijk.
Misschien had je vroeger ook wel veel kleine bouwers, maar werkte ze alleen plaatselijk en ook niet wereldwijd beschikbaar.
Mensen als trompet freak jos kieft(hilversum) gingen naar de US( zo dertig jaar geleden) en kwamen er op die manier achter waar de Cats op speelde. Jos is mede verantwoordelijk, om belangrijke merken te introduceren in NL. Zoals Bel canto, jo ral , kanstul, H&B, Calicchio enz. Anders had het misschien veel langer geduurt. ps. Jos was toen al geen bach fan, en helaas een waardeloze zakenman en vaak super vreemd. Maar als iemand anders het commerciele gedaan gecombineerd met zijn trompet kennis had hij nu het trompet center van europa kunnen zijn. maar dingen lopen soms anders dan gepland.
Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50 Berichten: 1753 Woonplaats: Amsterdam
Daar slaat Marcel de spijker op de kop: 't Internet!
Maar voor de rest is me dit topic niet helemaal duidelijk. Een oud merk als Conn was in de jaren 50 al bezig met modulair bouwen van trompetten om zo een systeem op te zetten van instapmodel (conn director) naar intermediate (connquest = director beker + connstellation ventielblok) en vervolgens naar professional (connstellation). Dus ongeveer hoe Yamaha dat nu nog doet. 't Lijkt me dat andere merken dat ook deden -en nog steeds doen- al weet ik dat niet.
Als je op zo'n manier bouwt dan kan je drie generaties trompettisten aan je merk binden zonder al te veel kosten te maken: met twee modellen bekers en twee soorten ventielblokken kan je drie verschillende toeters in oplopende prijssegmenten maken.
Alle halleluja verhalen over de nieuwste instrumenten -gebouwd door wie dan ook- die ons via 't internet bereiken maken het voor de blaasinstrumenten winkel er niet makkelijker op om hun assortiment te bepalen; zetten we nu wel die nieuwe Callet met M boring in de etalage of houden we 't lekker bij alles van Yamaha en Vincent Bach?
Ik zelf ben heel erg voor diversiteit. De keuze kan wat mij betreft net groot genoeg zijn. Alle prijsklassen en vanuit de hele wereld.
Als 't maar niet in no-time ònder de mazelen zit en de ventielen 't ook na járen intensief gebruik nog goed doen.
Ik snap wel dat dat een utopisch verlangen is; ik hoef me geen zorgen te maken over omzet, personeel, huur van de winkel, opslag, reparatie etc. maar ik vind 't ook wel weer jammer want hoe zouden we anders die nieuwe Callet kunnen uitproberen? Wie weet is 't echt wel iets geweldigs waar je al jaren naar op zoek bent..... Wat dat betreft duwt de markt je ook weer een bepaalde kant op tenzij je de ballen hebt om 't gewoon via internet over te laten komen.
_________________ Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen