trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Gevraagd voor popbandje, zoek naar goedkope hobby trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 10:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2009 15:26 

Maar hoe zit het dan met vervangende onderdelen?
Wat bijvoorbeeld als het ventiel vervangen moet worden?
Ik zie op internet diverse mensen struinen naar onderdelen voor Al Hirt trompetten / cornetten.
Ik zou mij dat toch liever willen besparen.

Daarnaast weet ik nog niet hoeveel hij waard is.
De technische waarde zal gerust ok zijn maar er zijn ook Al Hirt instrumenten die duurder of goedkoper zijn. Veel van de duurdere zijn vergoud.
Het is wel goed dat het mondstuk er bij zit lees ik.
Dat schijnt met dat merk nogal uit te maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2009 15:28 

onzin. een mondstuk staat los van het instrument. Heel soms komt het voor dat de combinatie trompet-mondstuk niet goed is, maar veel vaker is de combinatie speler-mondstuk die niet goed werkt.

Die Al Hirt van Theo, zou ik zonder meer zonder problemen kopen, want Theo is iemand die met alle liefde zijn toeters onderhoudt. ( En ik zou hem nondeju ook nog steeds eens uit komen proberen.... )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2009 15:55 

Dat heb ik uit een review van deze trompet. Er werden diverse mondstukken geprobeert maar de Al Hirt was het beste voor het instrument werd er geschreven.

Ik zie gouden Holton "Al Hirts Special" cornetten met goed zichtbare gravuren uit dezelfde tijd die de helft goedkoper zijn in dollars.

Waarom scheelt dat zo veel?
Er staat bij sommigen wel dat er wat aan mankeert maar ik zie niets enrstigs.
Nu las ik wel dat Jumbo z'n leBlanc Sonic's eerst versilverde en daarna pas vergulde misschien is 't versilverde een voordeel van dit instrument tegenover de anderen maar ik weet daar niet zoveel vanaf.

"I am not a jazz player." hij ligt mij wel kwa wat ik wil uit de muziek: niet te jazzy, trompet interpretaties van moderne nummers en pop/rock klassiekers.

EDIT: voor alle duidelijkheid, ik ken zelf niemand hier. vandaar de gezonde koper paranoiide.
als ik wat zeg dat nergens op slaat dan moet je me dat maar vergeven. :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2009 16:12 

camel schreef:
onzin. een mondstuk staat los van het instrument. Heel soms komt het voor dat de combinatie trompet-mondstuk niet goed is, maar veel vaker is de combinatie speler-mondstuk die niet goed werkt.

Die Al Hirt van Theo, zou ik zonder meer zonder problemen kopen, want Theo is iemand die met alle liefde zijn toeters onderhoudt. ( En ik zou hem nondeju ook nog steeds eens uit komen proberen.... )

Het verhaal is ook dat je met Monette Prana's, Prana mondstuk moet spelen, op mijn Marcinkiewicz vond ik ruli's trompet niet lekker spelen

Maar zo is er overal wel weer uitzondering.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2009 16:13 

cornetten zijn veel minder gewild, daarom lager in prijs. marktwerking dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2009 16:24 

Vraag en aanbod is echter de economische waarde daarnaast is de technische waarde van belang. Ik heb als beginner met een beperkt budget liever een wat minder gewild instrument die technisch hoogstaand is dan één die ook een hoge economische waarde heeft. Hij wilt er natuurlijk wel wat voor en de vraag is wat het alternatief is. Maar dat zal inderdaad wel goed zitten afgaande op de duurzaamheid tot dusver en de kopersreferentie eerder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2009 16:34 

ik weet wat er gezegd wordt, maar ik zou me niet teveel op de praatjes op internet verlaten. ga die toeter van Theo proberen, en als hij bevalt, koop je hem...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2009 20:08 

Uw advies wordt opgevolgd met uw welnemen. :)
Heb de trompet van Theo in het ziekenhuis laten zien.
Het moet echter niet duurder worden want dan kom ik met mijn rijexamen in de knoei.
Ik zal 't Theo even overleggen hoe of wat.
Ik woon overigens in de binnenstad bij het station en het centrum dus als hij toch hier komt dan is dat meegenomen. Maar ja zo groot is het hier ook weer niet. :P
Als het niet lukt dan kom ik zelf langs maar mijn adviseur moet natuurlijk ook nog mee.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur