delano schreef:
Tja, grappig dat je de flugels van Adams indeelt bij de middenmoot, daar zullen ze blij mee zijn. Maar als dat echt zo is ben ik wel benieuwd naar je testervaringen ermee.
Ben namelijk wel van plan op termijn een flugel van nederlandse makelij aan te schaffen...
Tja, ik ben Belg en kan dus zeker niet van enig chauvinisme worden beschuldigd hé. Ik kan veel mensen met een bugel of een trompet van Adams en leen graag al eens instrumenten uit voor enkele weken. Behalve de instrumenten die ik nu bespeel bezit ik er nogal wat van goede kwaliteit....dus uitwisselen voor een tijdje is geen probleem. Ik heb dus de kans gehad ook de instrumenten van Adams grondig te proberen.
Let op: de laatste keer was één jaar geleden.
Iedereen weet of zou moeten weten dat alles en iedereen de kans moet krijgen op vooruitgang...op verbetering.....
Dit jaar probeer ik nog de laatste modellen uit te testen.
Maar ik geloof oprecht niet dat de Adams instrumenten op één jaar tijd zo kunnen vooruitgaan dat ze zouden kunnen aansluiten bij de 'betere' merken.
De vraag is ook of dat wel hun bedoeling is.....hun grootste markt ligt immers bij de vele fanfares en hun sterkste troef is hun commercieel apparaat en pr.....dat quasi monopolistisch is in onze streek.
Dat is gewoon een vaststelling, zeker geen negatieve kritiek.
Als je graag een van mijn instrumenten wil uittesten laat dan maar iets weten.
Ik heb alleszins geen enkele commerciële belangen in deze dingen.
Als je graag wat uitgebreidere test ervaringen wil met de Adams instrumenten mail me dan of stuur je telefoonnummer en dan neem ik contact op
Je moet wel weten dat ik, in tegenstelling tot sommige anderen, er niet in geloof dat elke muzikant van om het even welk niveau een instrument kan beoordelen. Dat is absoluut onjuist.
Het beoordelen van een instrument is 100% afhankelijk van het niveau van de speler. Een gemiddelde fanfare muzikant kan gewoon geen instrumenten beoordelen en testen.
Wat een gemiddelde muzikant wél kan doen is vaststellen of het éne of het andere beter aanvoelt of niet. Maar je moet hem wel een aantal kwaliteits- instrumenten aan hem voorleggen opdat hij een 'goed' instrument zou uitkiezen uit dezen.
Tot hier enkel van mijn gedachten die je vanzelfsprekend kan verwerpen, juist vinden ....of meenemen op verder op onderzoek te gaan.