Aangezien ik op dit Forum/onderwerp een aantal negatieve uitlatingen lees over Adams mbt kwaliteit en service wil ik ook even een positieve duit in het zakje doen.
Ik ben nl zeer te vreden over de service van Adams. Ik ben voornamelijk door Miel Adams geholpen en ben nu zo ver dat ik voortaan specifiek naar hem vraag als ik bij Adams kom. Zijn gastvrijheid en enthousiasme is ronduit smeuig om te zien en je krijgt er zelfs goede zin van. Menig rondleiding door de werkplaats wordt dan ook niet nagelaten.
(Let wel, Miel is de man die instrumenten in elkaar soldeert uit het niets met veel enthousiasme, hij is dus ,gelukkig maar, geen Snelle superdeluxe verkoper, met alle respect)
Verder ben ik van mening dat kwaliteit op sommig vlak relatief is.--> Ik heb een Taylor Chicago raw brass (dank je wel Hans,helemaal goed

) welke, voor mij, tot op heden de beste trompet is waar ik op heb gespeeld. Toch blijft het een feit dat mijn chineese "noodtrompet" van 135 euro nieuw in de doos, er voor velen mooier en netter uit ziet dan mij taylor. Het verschil tussen handgemaakt en machinaal uitgepoept heeft zo z'n voor en nadelen. Zeker qua uiterlijk. Niet elke naad is precies en niet alles is recht. Niet bij mijn laylor en waarschijnlijk ook niet bij Adams. Dit heeft voor mij ook wel weer z'n charmes.
Welnu, Ik heb onlang op de nieuwe lijn Adams custom trompetten mogen spelen en ben hier zeer van onder de indruk. Ook hier werd weer alle tijd voor me genomen, en ik kreeg een zeer uitgebreide rondleiding werkplaats. De bijna juryachtige feedback die ik kreeg tijdens het vergelijk tussen de verschillende trompetten was geweldig. (ik heb twee jaar geleden al op een aantal concept modellen mogen spelen en dat was toen nog DRAMA! in mijn opzicht. Ongeloofelijke vooruitgang geboek in de tussen tijd

)
Over het geluid dat ik verwekte op de Adams custom Goldbrass ML + L ventielhuis (supercombi) was ik zeer te spreken. Een brilliante sound met toch voldoende, degelijke, lage en midden tonen, wat blijft klinken van het lage register tot het hoge.
Het meest merkbare was het gemak waarmee de trompet aansprak. Ook de stabiliteit en intonatie waren in mijn geval subliem. Ik heb hem dan ook maar gekocht....
Al met al een aanrader om te gaan proberen zeker als Miel even tijd voor je kan maken.
Gr Willy Dekkers