trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trigger 1ste ventiel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 19:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Gebruik je je trigger van het eerste ventiel?
Ja 55%  55%  [ 28 ]
Nee 25%  25%  [ 13 ]
Ik heb geen trigger 20%  20%  [ 10 ]
Wat is een trigger? 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 51
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 aug 2004 13:22 

Moe ha ha ha... dusssss.

Jij bent echt een grapjas! Je moet me dan echt eens vertellen welke trompet dat dan doet, want dan moeten we er allemaal eentje hebben. Zo werkt dat in trompetland toch? :wink:

Jeroen.

Profiel  

Berichttitel: schenkelaars!
BerichtGeplaatst: 29 aug 2004 13:33 

Jeroen, ik denk dat je nu eindelijk op de goede weg bent. Nu nog de juiste toeter en die kan ik je verkopen: Mijn oude Schenkelaars van Katholieke Fanfare Dr. Nuyens uit Hoogkaspel. Die is zooo zuiver dat er niet eens triggers op zitten!

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 aug 2004 13:36 

:lol: Whaaahahahahaha Goeie bal kees....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 aug 2004 13:44 

Callichioadict schreef:
Ik speel zonder het gebruik van triggers en krijg het toch zuiver, gewoon techniek dus, of een goeie trompet :wink:

Onmogelijk, dusssss! Heb je wel eens van natuurkunde gehoord?

Laatst bijgewerkt door Dehaanmuziek op 30 aug 2004 06:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 aug 2004 15:41 

De discussie begint nu toch echt interessant te worden, ben erg benieuwd wat de eindconclusie wordt.
Misschien heb ik al die jaren wel voor niks aan die pijpen zitten trekken om een D en andere noten stemmend te krijgen.
Stel je voor dat het triggeren onzin is, moet ik toch maar eens de organisten en pianisten waar ik soms mee speel erop wijzen dat hun instrument nodig gestemd moet worden. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2004 09:08 

meneer Calichioadict, wat zit U nu voor onzin te spuien? Er is een groot verschil tussen ( ik meen ten minste mij de discussie te herrinneren tussen U en Marnix ) het gebruik van hulpmiddeltjes als verzwaarde ventieldoppen, en het noodgedwongen gebruik van een trigger. Het ene is voor de klank ( of het helpt of niet laat ik in het midden, want daar zijn de meningen over verdeeld ) en het andere is er voor de stemming.
Het is nu eenmaal en bewezen feit dat de combinatie van ventiel 1 en 3 bijna altijd te hoog is. In veel gevallen zal corrigeren met het embouchure alleen maar een vermoeidere embouchure opleveren, om nog maat te zwijgen van een toch net niet lekker gecorrigeerde noot, dus vals.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2004 09:52 

"meneer Calichioadict, wat zit U nu voor onzin te spuien? Er is een groot verschil tussen ( ik meen ten minste mij de discussie te herrinneren tussen U en Marnix ) het gebruik van hulpmiddeltjes als verzwaarde ventieldoppen, en het noodgedwongen gebruik van een trigger. Het ene is voor de klank ( of het helpt of niet laat ik in het midden, want daar zijn de meningen over verdeeld ) en het andere is er voor de stemming.
Het is nu eenmaal en bewezen feit dat de combinatie van ventiel 1 en 3 bijna altijd te hoog is. In veel gevallen zal corrigeren met het embouchure alleen maar een vermoeidere embouchure opleveren, om nog maat te zwijgen van een toch net niet lekker gecorrigeerde noot, dus vals."

Het kan dus wel ( dat zeg je zelf) maar jij wordt er moe van en je twijfeld zonder dat je me ooit hebt horen en zien spelen of ik wel een goed stel oren heb en het kan. Nou heb ik een heel behoorlijk gehoor, om niet te zeggen een absoluut muzikaal gehoor en heb niet zo'n last van vermoeidheidsverschijnselen dus ik kan het gewoon en doe het ook gewoon. Dus hoe onzinnig is mijn stelling dan? Dat jij er moe van wordt, het misschien niet hoort en of het wellicht niet kunt zegt nog niets over het feit dat een ander het wel kan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2004 10:43 

Callichioadict schreef:
Ik verbaas me erover dat Marnix hulpmiddelen nodig heeft om zuiver te spelen. Ik dacht dat zijn techniek hem zo hielp dat hij geen "trucjes" nodig had. Als je een trigger nodig hebt kun je ook net zo goed zware valve doppen nemen :-)

Ik speel zonder het gebruik van triggers en krijg het toch zuiver, gewoon techniek dus, of een goeie trompet :wink:

HOEHOEHOEH JIJ BENT GOED!!!!!!! Wanneer zien we jou bij t proefspel voor t KCO? Of wil je eerst auditie doen voor HOREN LEZEN EN SPELEN?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur