Je hebt gelijk, trumpetvos. Daarom zei ik ook, het zal wel aan mij liggen. Ik heb omdat ik veel leadtrompet speel een redelijk scherp geluid van mezelf, daarom heb ik ook moeite om op een bugel een mooi rond geluid te krijgen.
Maar ik moet zeggen, ik heb gisteren op een nieuwe bugel gespeeld (van Laar dus) en daar klonk ik al een stuk beter op.
De cornetten die ik bij Hub uitgeprobeerd heb waren dus de Besson Sovereign 928, een Bach 181 37ML, een Jupiter en een paar kuehnl-hoyer cornetten. Dit alles met een DW 4B mondstuk. Ik had gewoon een wat meer cornet achtig geluid verwacht maar misschien is mijn idee over een cornet geluid niet goed. Ik heb de opnames van Wynton Marsalis en wat geluisfragmenten op
http://www.sparxmusic.com/ in mijn hoofd. De Besson klonk me erg stoffig alsof er een deken over het instrument lag.
Daarna speelde ik op een C trompet van Hub na aandringen van Charlie Green, en nadat ik aan de stemming gewend was klonk ie precies zo als ik gedacht had over de cornetten. Dit alles met een Bach 3C mondstuk.
Nogmaals, ik heb geen cornet ervaring dus ben nog een beetje zoekende. Ik vind het geluid van prof. cornettisten wel mooi maar kan niet inschatten of ik dat geluid zelf ook kan benaderen omdat ik teveel 1e trompet speel. Ik moet er nog maar eens overe nadenken wat ik doe. Ik ga natuurlijk maar niet zo een boel geld uitgeven als ik niet zeker van mijn zaak ben.
Bedankt in ieder geval voor alle reakties, jammer dat niemand dus de Getzen kent.