trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Frankfurter Messe
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 08:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2005 15:44 

De dealer zei me dat er zo'n 110 beschikbaar komen voor Nederland. Bach doet wel vaker een gelimiteerde oplage, zo was er in 2000 een Bach 198 en in 1986 ook een jubileum trompet.

Deze wordt ook alleen maar in deze uitvoering uitgebracht, dus een zilveren body met een gold trim zoals op de foto. ( :? )

Gelukkig heb ik het orgineel (uit 1941) waar deze trompet een kopie van is... :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2005 15:59 

heb je die nieuwe bach bespeeld? en, is bach altijd 'harder werken'?
laats nog 's op enkele bachs mogen spelen, en hoewel inderdaad harder werken (wellicht persoonlijk), de klank heb wel wat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2005 16:00 

Trompettor schreef:
mo schreef:

is dat een nieuw merk :D :lol:

de man had z'n calicchio laten verbouwen. de kwalitatief mindere onderdelen laten vervangen door bach-spullen. geinig. in elk geval uniek.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2005 16:16 

mo schreef:
heb je die nieuwe bach bespeeld? en, is bach altijd 'harder werken'?
laats nog 's op enkele bachs mogen spelen, en hoewel inderdaad harder werken (wellicht persoonlijk), de klank heb wel wat.

De bach speelde erg goed maar dat mag ook wel, het is een erg dure trompet. Hij zal wel zo rond de 3000,- gaan kosten !

En een Bach hoeft niet zwaarder te spelen dan een andere trompet, dat ligt eraan welke Bach je met welke trompet vergelijkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2005 16:47 

vond ze eigenlijk allemaal (37/72/mnt vern.) minder makkelijk bespeelbaar dan bijvoorbeeld van laar b7, straub, kanstul 1500A, edwards gen II

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2005 17:41 

erikveldkamp schreef:
Gryvix schreef:
inderdaad, maar spelen ze wel goed? wat eruit komt is belangrijker dan hoe het eruit ziet...

Ja ze spelen wel goed, maar het blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Over hetalgemeen zijn de trompetten meer geschikt voor een wat warmere (jazz) klank.

Roy Hargrove speelt op hun toeters (trompet/flugel) en James Morrison/Randy Brecker en nog wel een paar.

Ik zou ze persoonlijk niet kopen omdat ik ze te duur vind en dat ze niet geschikt zijn voor mijn werk. Er is ook een jaar wachttijd.

De nieuwe Bach en Yamaha liggen meer in mijn lijn als ik er 1 zou willen kopen. De Schilkes speelden natuurlijk ook goed. Ik heb nog op het Faddis model gespeeld, die was te klein van boring voor mij.

Maar gelukkig is mijn van Laar beter (voor mij) dan alles wat op de beurs te bewonderen was. De Eclipse bugel speelde trouwens wel erg goed, het leek wel mijn bugel.... :wink:

Ik ken in Nederland één trompettist die op een Inderbinen speelt en dat is Rik Mol. Het zal best een goeie trompet zijn, maar of 't ie beter is dan een van Laar..... :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2005 17:51 
Moderator

Karel schreef:

Ik ken in Nederland één trompettist die op een Inderbinen speelt en dat is Rik Mol. Het zal best een goeie trompet zijn, maar of 't ie beter is dan een van Laar..... :roll:

Dat ligt er maar aan wat je zelf in een instrument zoekt :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2005 18:27 

erikveldkamp schreef:
De lelijkste is de duurste, de gele kost meer als 8000,-

Ook ik vind ze erg lelijk...en zelfs als ze goed spelen vind ik ze te duur...er zal gerust iets goedkopers zijn wat minstens zo goed speelt. De nieuwe Yamaha schijnt erg goed te zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur