trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe trompet Bach Strad. Kanstul of Yamaha Xeno
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 08:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 maart 2006 13:30 

.

Laatst bijgewerkt door Dominee op 20 maart 2011 19:51, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 maart 2006 14:18 

Bedankt voor jullie snelle reactie, maar je zou zeggen dat de 43 beker een warmer geluid heeft dan de 37.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 maart 2006 16:02 

Trompeto schreef:
Moelijk moeilijk, ben al een paar keer bij Adams geweest, goede service.
Al van alles geprobeerd geen van Laar, begin ik niet aan, is meer een gevoelskwestie heb er overigens wel een bugel van die goed bevalt.
"

Mag ik vragen wat je bedoelt met die gevoelskwestie?
Als je al een HvL Bugel hebt dan moet jij als geen ander weten dat Hr. van Laar vakwerk aflevert! Bovendien (en dat schreef ik al eerder) koop je bij Bach en bij Yamaha een serie instrument. De van Laar's zijn allemaal custom! Aangepast aan jouw persoonlijke eisen en wensen.
Kortom mijn advies, ga niet te snel voorbij aan van Laar. Ik heb zeer kort geleden een nieuwe toeter gekocht en ik moet zeggen dat van Laar voor mij tot op het eind een zeer serieuze optie was terwijl de Bach's en Yamaha's al van m'n lijstje geschrapt waren.

suc6 met je keuze!

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 maart 2006 20:04 

Met die gevoelskwestie bedoel ik het volgende.
Geen trompet van van Laar is hetzelfde, dat is bij andere merken ook wel zo, maar daarvan denk ik dat het proces al decennialang zo uitgekiend en ontwikkeld is dat deze hierin een voorsprong hebben. Hub zijn trompetten zullen best goed zijn daar twijfel ik niet over. Maar de grotere merken hebben al zo;n voorgeschiedenis.
Bij Hub komen er ook nog steeds modellen bij en blijft hij zijn trompetten aan het veranderen. Ik wil dat niet, ik wil meer uniformiteit. Custom made doet me niet zoveel.
Bij de bugels vind ik het een ander verhaal. Er zijn maar weinig goede bugels die mij aanspraken behalve die van Hub. Maar de spoeling onder de goede bugels is dan ook veel dunner. Ook toen had ik moeite om uit een aantal één goede te kiezen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 maart 2006 22:28 

Trompeto,
Ik snap wat je bedoelt maar zie dat eens van de andere kant. Hub staat heel dicht bij de klant. Mr. Yamaha of Mr. Bach niet. Die mogen dan wel een aantal supertoeters ontwikkeld hebben maar daarvan lopen er 30 per dag van de band (bij wijze van spreken dan) Elke van Laar is anders en afgestemd op Jouw specifieke wensen. Nou, kom daar bij Yamaha maar eens mee.
Ik wil je een voorstel doen:
Ik heb een (Goeie) Bach model LT72. Die mag je van me lenen. Neem hem mee naar Hub en je komt met een toeter terug die beter klinkt, lichter aanspreekt, en ook nog eens goedkoper is.
Aan jou de keus!

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 maart 2006 22:34 

We moeten niet doen alsof Hub de profeet is natuurlijk. Hij maakt ook trompetten van mindere kwaliteit. Toen ikzelf een nieuwe wilde kopen ging ik ook naar hem. Ik testte 2 modellen van hem (volgens mij B5 en B7, kan dat?) maar een ervan stemde echt niet. Dat is het nadeel van Van Laar. Ik kocht uiteindelijk een Kanstul bij Hanssen (waarvan je je kunt afvragen of dat de juiste keuze is geweest, maar goed). Overigens speel ik nu gewoon op een Bach Stradivarius 37.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 maart 2006 22:47 

Trompeto schreef:
Met die gevoelskwestie bedoel ik het volgende.
Geen trompet van van Laar is hetzelfde, dat is bij andere merken ook wel zo, maar daarvan denk ik dat het proces al decennialang zo uitgekiend en ontwikkeld is dat deze hierin een voorsprong hebben. Hub zijn trompetten zullen best goed zijn daar twijfel ik niet over. Maar de grotere merken hebben al zo;n voorgeschiedenis.
Bij Hub komen er ook nog steeds modellen bij en blijft hij zijn trompetten aan het veranderen. Ik wil dat niet, ik wil meer uniformiteit. Custom made doet me niet zoveel.
Bij de bugels vind ik het een ander verhaal. Er zijn maar weinig goede bugels die mij aanspraken behalve die van Hub. Maar de spoeling onder de goede bugels is dan ook veel dunner. Ook toen had ik moeite om uit een aantal één goede te kiezen.

Een kleine aanvulling om dingen in perspectief te zetten :

Bij Yamaha zijn dit jaar 6 nieuwe modellen trompet uitgekomen of komen nog uit. Deze zijn veel beter dan de vorige Xeno 8000 serie. Ik was vandaag op het Yamaha atelier in de buurt van Frankfurt waar ze met het 7e model bezig zijn voor dit jaar...

Er worden een hoop fantastische bugels gemaakt, de spoeling is niet zo dun. Die van Hub zijn wel erg goed. Ik ben ook erg tevreden...

Dat Hub zijn trompetten steeds verbetert is normaal, dat doet iedere instrumentenbouwer die met zijn vak bezig is. Dat Selmer de Bach trompet niet verder ontwikkelt heeft zegt meer (negatiefs) over Selmer dan over Hub. De oude Vincent Bach deed overigens 60 jaar lang hetzelfde als Hub nu doet. Ik heb 1 van de laaste echte Bachs uit 1964, daarna is de ontwikkeling stop gezet door Selmer en sterker nog, verslechtert uit kosten overweging...

Dus dat je niet naar Hub zou gaan omdat hij met zijn vak bezig is een een zo goed mogelijk product wil maken is een drog reden naar mijn bescheiden mening. Als je zijn trompetten niet prettig vindt spelen is een goede reden want dat is gewoon een smaak kwestie.

Ik kan je na 100den topinstrumneten getest te hebben wel verklappen dat Hubs toeters bij de top horen. Veel consistenter van kwaliteit ook dan wat Bach nu op de markt zet. Hub's instrumenten spelen makkelijker en intoneren veel beter. Maar het is natuurlijk een smaakkwestie of je voor zijn instrumenten valt.

De nieuwe Yamaha's (artist model) zijn ook erg goed maar dan ook meteen zo'n 1000,- euro duurder dan Hubs toeters...

Als je een fantastische toeter wilt die niet meer verder ontwikkeld is sinds lange tijd dan moet je een Schilke nemen. Sinds zijn dood is er niets meer veranderd aan de B serie.

etc. etc. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 maart 2006 23:01 

En zo worden we samen wijzer!!!!
Wederom bedankt Erik voor je wijsheid..

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur