trompet.nl > forum > Toon onderwerp - stradivarius ML37 vs L25
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 07:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Pearl pearl pearl!
BerichtGeplaatst: 26 apr 2007 23:52 

Theo van Kampen schreef:
Brilletje nodig Erik :D ?

Nee hoor. Bach heeft inmiddels meer dan 600.000 toeters gemaakt. Als het echt een groot probleem zou zijn, dan zouden er tienduizenden leadpipes vervangen moeten zijn door de jaren heen. Daarnaast is het zo dat als je zoveel toeters gemaakt hebt de kans ook groter is dat er je meer rotte leadpipes van Bach tegen komt.

Verder heeft Bach een erg slechte periode gehad begin jaren 80tig. De beste periode wat mij betreft was van 1964 tot begin 70tiger jaren. Selmer had de fabriek van Conn overgenomen die net een nieuwe gebouwd had. Ook de Conn arbeiders zijn overgenomen en die verstonden hun vak erg goed.

Ik zei ook niet dat er geen rotte leadpipes bij Bach voor zijn gekomen, maar ik geloof niet dat het zo'n groot probleem is als jij vaak doet voorkomen. Als ik het bericht van brassheavy lees, dan is het een bepaalde periode wat minder geweest en nu niet meer aan de hand. Jij doet voorkomen alsof dit nog steeds een probleem is.

Theo van Kampen schreef:
maar mocht 't toch een nieuwe Bach worden bestel er dan gelijk een stel leadpipes bij, die schijnen nl. niet al te lang mee te gaan

Dat zijn net zulke uitspraken als dat je geen franse auto moet kopen omdat die sneller roesten. Dat was vroeger misschien zo maar nu niet meer.

Als je van jezelf weet dat je agressief speeksel of zweet hebt, dan kun je ook beter een toeter kopen met een goudmessing leadipe en stembocht. Dan doe je er wat langer mee. Wat ventielolie door de mondpijp blazen af en toe helpt ook, want dan hecht het vocht en smerigheid minder snel aan de binnenkoant van de buizen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur