Juip schreef:
Hi
Om nog ff on-topic te reageren.
Ik heb nu 3 maanden de B2 van Hub! Speelt steeds fantastischer omdat je er steeds meer aan gewent raakt en zo "meegroeit". Deze B2 is in vergelijking tot m'n eerdere Bach #37 ML veel briljanter en/of kleurrijker van geluid.
Dit is niet alleen mijn mening maar ook de reakties die ik hoor van mensen in div. orkesten waar ik bij de trompetsectie door dit geluid positief "opval".
Zonder vooraf ook maar over het instrument te hebben gepraat komen er achteraf wel een paar trompettisten naar je toe die nieuwsgierig zijn!
grt
Je zal ongetwijveld een hele goeie trompet hebben gekocht, wat we van Hub lezen ook op dit forum is het allemaal zeer positief.
Van harte gefeliciteerd en heel positief in ieder geval dat je er zelf zo enthousisast over bent, dat is erg belangrijk.
Wel even een kanttekening over jouw B2, deze behoort tot de categorie lichtgewicht trompetten.
De lichtgewicht spelen vaak wat makkelijker door de kleinere boring en produceren vaak een feller geluid.
Je moet dan altijd voorzichtig zijn met het vergelijken van trompetten in andere catagorieen zoals de "zware jongens" deze voelen anders aan vaak moet jer er harder op werken en zullen ook anders klinken.