Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 04 apr 2013 17:42 |
|
|
|
Ik verzuip op een L toeter, dus daar zal ik zeker niet goed op klinken. In ieder geval niet in mijn oren. Ik heb het 2 weken geprobeerd en had erg veel moeite met de kern van een noot te vinden. De slots zijn veel te groot voor me.
Ik geloof dat Hub in mijn R2 magneten heeft ingebouwd die me automatisch naar de kern van de noot trekken. Ik heb nog nooit zo makkelijk op een toeter gespeeld, dus die blijf ik voorlopig maar eens een tijdje spelen!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 04 apr 2013 17:55 |
|
 |
| Moderator |
|
Magneten? Vertel. 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
delano
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 04 apr 2013 18:19 |
|
Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33 Berichten: 2144 Woonplaats: Utrecht
|
|
Overdrachtelijke magneten denk ik. Dat preciese slotten vind ik juist een beetje eng. Ooit eens uitgebreid op de Yamaha Artist CH en NY gespeeld. Wat een verschrikkelijk preciese orkestmachines vond ik dat. Maar juist door die exacte slotting vond ik ze a.h.w. "zwaarder" spelen.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 04 apr 2013 18:55 |
|
|
|
Tja, het is maar wat je zoekt en gewend bent. Ik zou prima kunnen spelen op zo'n Yamaha.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Franklin
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 03 nov 2013 21:32 |
|
|
|
Nou niet om het een of ander, maar het valt me op dat types trompetten van Hub allemaal met een B beginnen en die van Adams met een A. Toeval, plagerij of zou er een nog veel diepere gedachte aan te grondslag liggen?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 03 nov 2013 21:45 |
|
|
|
Ik weet niet zeker waarom Hub met de aanduiding B is begonnen. Waarschijnlijk omdat in het Duits een B-trompete hetzelfde is als een Bb-trompet is in het Nederlands. Hij heeft het vak in Duitsland geleerd namelijk. De C trompetten hebben de aanduiding C dus daar zal het wel mee te maken hebben.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Ruli
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 04 nov 2013 06:52 |
|
Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29 Berichten: 2239 Woonplaats: Amsterdam
|
|
...is de A niet gewoon van Adams? ... net als de A van Audi?!
...en hoeveel B's zitten in de typeaanduiding van de R-serie van Hub...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 04 nov 2013 08:42 |
|
 |
| Moderator |
|
|
Het beestje moet een naam hebben. Persoonlijk vind ik de naamgeving van de oude Conn en Oldsen het mooiste. Al die letter en cijfer aanduidingen zijn maar suf.
Maar Connstellation (met een verwijzing naar het beroemde vliegtuig met drie motoren?), New Wonder Trumpet, New World Symphony. En Olds Recording, Olds Opera, Olds Mendez. Dat zijn, vind ik, mooiere naamgevingen.
Maar ja, ik ben dan ook een kleine 40 jaar te laat geboren. Want vroeger maakten ze ook auto's die nog de moeite waard waren. In plaats van tegenwoordig, waarin je bij de meeste merken gewoon geen verschil meer ziet, en je betaalt per strekkende meter auto.
|
|
| Omhoog |
|
 |