trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Cranes Trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 02:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Cranes Trompet
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 08:55 

Dat hebben we dus ook echt gedaan, en het maakt wel degelijk uit.
Nu is het wel zo dat de Hades erg lichtgewicht is (onder de 1000 gram) en in dat geval heeft de afwerking meer invloed. En dus zoveel dat je dat geblinddoekt kunt horen. Vandaar dat het verhaal van Bobby Shew over zijn lichtgewicht 6310 ook geen broodje aap verhaal is. Op bv een Taylor Custom van 3kg heeft de finish weinig tot geen invloed meer.

Het gaat nog verder dan dat. Behalve het afwerkingsmateriaal is ook de wijze van afwerking van belang. Tegenwoordig is het mode om instrumenten te schuren of te stralen vanwege het matte uiterlijk. Weinigen realiseren zich dat het oppervlak van het instrument met tot wel 70% wordt vergroot, en dat heeft behoorlijke invloed op de klank.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 10:50 

Hans schreef:

Het gaat nog verder dan dat. Behalve het afwerkingsmateriaal is ook de wijze van afwerking van belang. Tegenwoordig is het mode om instrumenten te schuren of te stralen vanwege het matte uiterlijk. Weinigen realiseren zich dat het oppervlak van het instrument met tot wel 70% wordt vergroot, en dat heeft behoorlijke invloed op de klank.

Dit verhaal stond in 2002 (toen ik bij jou mijn Straub kocht) al op je site. Je was je tijd ver vooruit Hans. Ik denk wel 's met weemoed terug aan je toko.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 11:58 

Anders ik wel :cry:

Maar ik ben niet de enige. De Deutsche Bank (die Brassimport de nek heeft omgedraaid) gaat voor het eind van dit jaar hetzelfde doen met nog eens 18.000 van de 23.000 ondernemingen die bij DB zijn ondergebracht sinds de overname van ABN :evil:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur