trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe trompet Bach Strad. Kanstul of Yamaha Xeno
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 10:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2006 13:16 

als meneer veldkamp zijn mening als feit ziet, en daarmee schijnbaar ook het hele forum zijn mening als waarheid ziet, en er daarmee dus geen discussie mogelijk is, omdat alle andere meningen nergens op slaan, ach, dan heeft het aanstellen van mods geen enkele nut gehad.

Heel jammer, maar een discussie beeindig je niet door andermans mening als niet relevant tew vinden.

Als ik nu met pannekoeken ging vergelijken.......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2006 13:33 
Moderator

Het feit dat ik op een Taylor speel, na eigen onderzoek, geeft al aan dat ieder uiteindelijk zelf z'n instrument naar zijn normen uitkiest. Dat ik daarnaast Erik zijn adviezen en ook van anderen, niet alleen voor mijzelf maar ook voor weer veel anderen waardevol vind, blijft bij mij pal over eind.
Voor de rest, Camel, is discussieren natuurlijk perfect. Ook jij spreekt gelukkig meest in de trend van "ik vind" ipv "het is", gelukkig maar, de discussies kunnen niet levendig genoeg zijn en met z'n allen ja knikken is het laatste wat me moeten doen.
Maar van persoonlijke aanvallen heeft 99% op dit forum de buik vol.
Het zou je echter sieren als je je opmerking, op wat voor manier dan ook bedoeld, aangaande eu 100 commissie per instrument terugnam. Dat is hoe dan ook toch insinuerend en ver buiten de waarheid.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2006 13:53 

Tja, ik vind het raar dat een of andere pief op een forum waar men meningen kan spuien, van een ander zegt dat zijn mening nergens op slaat, en dan ook nog uit verband gerukt, want hij quotte niet eens mijn hele tekst.... Moet ik dat dan zomaar over me heen laten gaan?? Is dat de zogenaamde sfeerverbetering waar iedereen het hart van vol heeft??

Als de heilige meneer veldkamp respect van anderen wil, zal hij dat ook zelf moeten opbrengen naar anderen toe.

Ik blijf bij mijn statement: top trompetten: dat is een combi van trompet en speler. It's the man behind the gun, oid van James Stamp. Een man waarvan wij allen nog veel kunnen leren.

Ik stop verder op dit topic, eventuele verdere posts aan mijn adres, in verband met de voortgang van dit topic, maar via pm. Dan kunnen we de discussie laten voor wat het is.

Desalniettemin, hartelijke groeten van Camel :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2006 14:12 

camel schreef:
Ik blijf bij mijn statement: top trompetten: dat is een combi van trompet en speler.

Een goede trompet is een goede trompet, dat heeft niets met de speler te maken. Een geschikte trompet voor de speler is wat anders. Ook al heb je geen rijbewijs, dan is een ferrari nog wel een top auto.

Een top trompet moet aan de volgende eisen voldoen voor mij (en vele anderen) :

- goed aanspreken
- rijke klank van laag naar hoog
- zo goed mogelijke intonatie
- goed werkende ventielen
- de noten moeten goed op hun plek vallen maar de trompet moet toch ook flexibel genoeg zijn
- de speler moet genoeg feedback krijgen
- de klank moet ook goed uitstralen
- het liefst allround inzet baar

Dit zijn redelijk objectieve maatstaven en volgens mij universeel.

De Yamaha Artist model, Bach 197 en Schilke B1 en S32 die ik laatst getest heb voldoen alle aan deze eisen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2006 14:36 

Wederom feiten dus.
Heel kort door de bocht:
Erik heeft zijn huiswerk gemaakt. Camel: Daar schort het bij jou aan.
Ongegronde kritiek, zonder feiten onderbouwd, zo kunnen we de posts wel vol krijgen.
En de reden? Alleen omdat Erik het met 1 van je posts niet eens was?
Ok, weer even terug naar de topic:Een Bach, een Kanstul of een Xeno?
Voeg daar de HvL maar gerust aan toe want die misstaat echt niet in het rijtje!

Nog even een reactie op Erik's bericht: Ik ben het niet (helemaal) met je eens:
- Liefst allround inzetbaar is voor mij geen argument! Je weet dat een klassiek geluid beduidend anders is als een pop of jazz geluid. Een top-trompet mag wat mij betreft perfect zijn voor Big-Band maar schroot voor klassiek werk. 't Is maar waarvoor je'm aanschaft. Zo zie je maar: zelfs heilige Erik mist wel eens een "nootje"!

gegroet,
Henry

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2006 17:31 

Henry schreef:
- Liefst allround inzetbaar is voor mij geen argument! Je weet dat een klassiek geluid beduidend anders is als een pop of jazz geluid. Een top-trompet mag wat mij betreft perfect zijn voor Big-Band maar schroot voor klassiek werk. 't Is maar waarvoor je'm aanschaft. Zo zie je maar: zelfs heilige Erik mist wel eens een "nootje"!

Toch worden de voor jazz ontwikkelde Yamaha 8310Z en 8835LA ook door klassieke trompettsisten zoals Frits Damrow en Jens Lindemann gebruikt. De voor klassiek ontwikkelde YTR-9335NYS wordt weer door jazztrompettist Nicholas Payton gespeeld. Vandaar dat ik het ook perfecte toeters vindt en een goed voorbeeld van top instrumenten.

Je bent zelf ook voor zo'n 60% verantwoordelijk voor het geluid, de trompet voor zo'n 10% en het mondstuk zo'n 20% (ongeveer). Dus je kunt op een "leadtrompet" zoals de 8335LA ook klassiek klinken, dat bewijst Jens Lindenmann en die speelt zelfs op een 5C geloof ik. In ieder geval geen groot mondstuk.

Maar ik ga binnenkort een Taylor VR testen voor de Sonic en zal kijken of ie aan mijn eisen voldoet. Volgens Andy Taylor, die ik op de Messe gesproken heb moet ie voor klassiek tot jazz inzetbaar zijn. We zullen zien... :P

Ik heb destijds mijn Calicchio weg gedaan voor een Bach omdat ik een Bach veel allrounder vindt. Ik kan ook mijn klassieke uitspattingen op mijn Bach en Hub van Laar B4 spelen naast mijn lead werk. Ik zet er dan wel een 3C mondstuk op natuurlijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2006 18:54 

erikveldkamp schreef:
Dus je kunt op een "leadtrompet" zoals de 8335LA ook klassiek klinken, dat bewijst Jens Lindenmann en die speelt zelfs op een 5C geloof ik. In ieder geval geen groot mondstuk.

Met alle respect, vind jij Jens klassiek klinken? :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2006 20:13 

Nou Erik je moet het nogal kunnen.
Maar je hebt goed onderbouwde antwoorden, volgens mij kennis van zaken in ieder geval veel ervaring.
Even nog een paar vraagjes. ten eerste over de beker de 37 of de 43. Het meest verkocht is 37 hij heeft ook de grootste projectie terwijl de 43 iets breder uitstraalt iets wat ik gewend ben van mijn bugel. Ik gebruik mijn trompet in de kerk, op bruiloften en partijen met SD microfoontje of zonder, in de fanfare soms ook als solo-instrument.
Welke beker adviseer je mij dan of moet ik ook hier mijn eigen smaak volgen.
Ik speel doorgaans op een VB 5c soms, ligt eraan in welk register we zitten, op een 3c.
De Yamaha gaf bij mij een minder mooie klank vandaar de keuze voor Bach zou jij toch nog adviseren om bij Kanstul of Hub langs te gaan? Anders gezegd zie je daar het nut van in. Ik ben bang dat ik dadelijk ga twijfelen en er helemaal niet meer uitkom.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur