Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Antoni Hopmann
|
Berichttitel: Trebouchet Geplaatst: 26 okt 2010 14:51 |
|
Geregistreerd: 14 dec 2005 11:43 Berichten: 433 Woonplaats: Rotterdam
|
|
Enige referenties:
Over de bevindingen van onder andere de volgende muzikanten kunt U hieronder meer lezen:
Dhr. Axel Urlings (trombonist Limburgs Symfonie orkest, docent en dirigent)
Dhr. Jos Dobbelstein (saxofonist en solist Fanfarekorps Koninklijke Landmacht Bereden Wapens te Vught, alt saxofonist in het Mosa saxofoon kwartet, dirigent)
Dhr Jos Kuipers (trompettist, docent en dirigent)
Axel Urlings:
"Beste lezers,muziekvrienden,
Onlangs heb ik het genoegen gehad om o.a. enkele trombones en euphoniums aan te blazen, uit te proberen van het merk Trebouchet. Ik was enorm verbaasd en verrast door de kwaliteit van deze instrumenten, aangezien de prijs mij anders deed verwachten.
De trombones kunnen de vergelijking met de gangbare merken, zoals bijv.King, Bach en Conn heel goed aan, zeker wat betreft het klankgehalte, de intonatie,het aanspreken,de omvang en de dynamiek, kortom het is een fijn te bespelen instrument.
Zonder mijn collega´s in te lichten heb ik tijdens een concert van het Limburgs Symfonie Orkest op een Trebouchet-trombone gespeeld en heb na het concert gevraagd of hen iets was opgevallen. Hun antwoord was ontkennend,en hun reacties waren ,toen ze vernamen dat ik had gespeeld op een trombone van 335 euro,dan ook zeer positief,ze konden het bijna niet geloven.
De tenor-tuba heeft ook een mooie toon,spreekt goed aan, en wat me opviel was de goede zuiverheid in het hogere register,waar de meeste tubas problemen hebben (de F,Fis en G kunnen zonder hulpgreep worden gespeeld). De midden G en Fis waren iets te laag,maar dit kan worden opgevangen met behulp van het kwartventiel.
Deze instrumenten zijn bijzonder geschikt voor leerlingen,en zeer zeker ook voor harmonieën en fanfares. Zij kunnen voor weinig geld een uitstekend instrument verkrijgen (zelfs met koffer),waar veel plezier aan beleefd kan worden.
Kortom: de prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed, zelfs ronduit uitstekend!!
Met vriendelijke muzikale groet,Axel Urlings."
Dhr Jos Dobbelstein:
"Geachte lezer,
Enige tijd geleden heb ik kennis gemaakt met de saxofoons van het merk Trebouchet. In het bijzonder de sopraan en alt saxofoon. Bij de eerste aanblik kreeg ik al een goed gevoel. 'Het zag er goed uit'. Maar ja, dan nog spelen erop. Het is tenslotte weinig geld voor een instrument. Bij het spelen op de sopraansax werd mijn eerste indruk bevestigd. Het instrument klinkt mooi egaal, en is zuiver te bespelen en spreekt goed aan. Dit instrument is zeer geschikt, zeker gezien de prijs kwalitiet verhouding, voor leerlingen en zelfs voor gevorderde muzikanten. Ik zou er wel een Selmer mondstuk bij willen adviseren. Deze saxofoons worden geleverd met een prima koffer, andere koffers behoren ook tot de mogelijkheid. Al met al denk ik dat het merk Trebouchet een goed alternatief zou kunnen zijn, zeker gezien de gunstige prijsklasse en de geleverde kwaliteit.
Met muzikale groet,
Jos Dobbelstein"
Dhr. Jos Kuipers:
"Onlangs heb ik de Bb trompetten van Trebouchet getest. Zeer verrassende kwaliteit voor een leerling trompettist maar zeker ook voor de gevorderde muzikant mn.in het lichte muziek segment. Trompet ziet er eenvoudig, maar mooi afgewerkt uit, is voorzien van Monell ventielen, en behoeft hierdoor in het begin zeker wat extra aandacht, maar dat is verder geen enkel probleem.
De trompet wordt geleverd inclusief een mooi etui. Spreekt gemakkelijk aan, uitstekende stemming, in alle registers een mooi open gelijkwaardig timbre. Enigszins jammer dat er slechts een type boring voorhanden is, waardoor de krachtige trompettist een ietwat scherp geluid produceert. Prijs/kwaliteit verhouding: uitstekend.
Ook piccolo trompetten getest, 2 modellen, beide incl 4e ventiel: de eerste (ouder en recht model) is eenvoudig maar redelijk afgewerkt. Mooi koffertje. Spreekt gemakkelijk aan, stemming redelijk tot goed, bij dit model een, althans voor mij scherp geluid, wel open en niet nasaal. Het 2e, nieuwere ronde model, is veel ronder van klank, spreekt heel goed aan en qua timbre doet het nauwelijks onder aan gangbare merken. De stemming net als bij alle piccolo trompetten vereist aandacht van de speler zelf. Basis stemming is echter ok. Beide modellen zijn geschikt voor beginnende piccolo spelers (lees: gevorderde trompettist). Ventiel werk lijkt misschien iets kwetsbaar door iele nokken, deze zijn echter voor slechts enkele euro´s los te verkrijgen in geval van slijtage. Prijs/kwaliteit verhouding: uitstekend !
met vriendelijke groeten,
Jos Kuipers"
© 2010 Trebouchet - Contact - Klantenservice - Sitemap
_________________ Een vrijenblije groet van Antoni http://www.antoni-art.nl
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
camel
|
Berichttitel: Geplaatst: 26 okt 2010 20:25 |
|
|
|
Ik wil dhr Jos Kuipers niet aanvallen of zo, maar als een instrument goeie ventielen heeft, dan hebben die behalve het standaard olie toch verder geen aandacht nodig?
Wat is dan die zekere extra aandacht, die verder geen probleem is?
_________________ Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch. http://marnixblogt.blogspot.com/
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
delano
|
Berichttitel: Geplaatst: 27 okt 2010 08:37 |
|
Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33 Berichten: 2144 Woonplaats: Utrecht
|
camel schreef: Ik wil dhr Jos Kuipers niet aanvallen of zo, maar als een instrument goeie ventielen heeft, dan hebben die behalve het standaard olie toch verder geen aandacht nodig?
Wat is dan die zekere extra aandacht, die verder geen probleem is?
Misschien dat elke dag liefdevol toespreken ook helpt..... (the valve-whisperer).
Of: een trompettist die ik in R'dam ontmoette had pas een Yammie gekocht, de eerste weken moest hij bijna elke dag zijn ventielen reinigen omdat er een of ander drab opzat (slijpsel?), misschien wordt zoiets bedoeld. Na de inloopperiode waren de ventielen perfect.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Theo van Kampen
|
Berichttitel: Hebbessssss! Geplaatst: 27 okt 2010 13:04 |
|
Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50 Berichten: 1753 Woonplaats: Amsterdam
|
camel schreef: Overigens: Theomans, Was jij niet degene die ongeveer dit zei: Je kunt toch op je klompen aanvoelen dat een nieuwe trompet voor 100 euro een kat in de zak is? Volgens mij zijn dit, enigsinds verbasterd, jouw woorden, in een heel andere discussie. Maar gaat dit dan niet op voor een Trebouchet? Dat lijkt me enigsinds inconsistent 
1-0 voor de Kameel! Want ik neem bij deze mijn woorden terug, terugdenkend aan de trompet van 't zoontje van Angel. Een oosters geval uit 't zelfde prijssegment als de Trebouchet. Na een paar jaar door dit jongetje bespeeld te zijn zit de leadpipe vol red rot plekken en lopen de ventielen voor geen meter; schoonmaken en oliën hielp niet, hier was duidelijk meer aan de hand....
De Trebouchet trompet kost in zijn geheel minder dan dat Hub van Laar of Romeo Adaci voor 1 ventielmachien moeten neertellen. Hoe kan dat nou? Zijn Hub van Laar en Adaci nou zo dom dat ze zich laten afzetten of is er een andere reden dat zij kiezen voor die ventielblokken?
Nou weet ik wel dat niet iedereen zit te wachten op een high end blaasinstrument en dat er een enorme behoefte is aan betaalbare -dat is wat anders als 'goedkope'!- instrumenten voor kindjes die hun eerste stapjes in de muziekwereld zetten of voor amateurs die de lat niet skyhigh leggen maar 't verschil tussen een Trebouchet of bijvoorbeeld een Getzen 390 is gewoon te groot om verklaard te worden doordat Trebouchet de tussenhandel uitschakeld en uitsluitend via internet handelt.
Dat de Trebouchet trompet zich goed laat bespelen geloof ik direct. Alleen voor hoe lang? Elders in dit topic stelde iemand dat je je voor dat geld geen buil kan vallen. Nou, voor onder de 150 euro kan je op Marktplaats makkelijk een Conn Director, Blessing Scholastic of een Olds Ambassodor vinden. Zekers te weten dat je daar langer plezier van zal hebben.
Jammer dat Hans van Brassimport op dit forum niet meer 't achterste van zijn tong laat zien; ik weet zeker dat hij ons over dit onderwerp zeer bruikbare informatie zou kunnen verschaffen.
_________________ Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-
www.luxuriamusic.com
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Hans
|
Berichttitel: Re: Hebbessssss! Geplaatst: 02 nov 2010 14:01 |
|
Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02 Berichten: 1706 Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
|
Theo van Kampen schreef: Jammer dat Hans van Brassimport op dit forum niet meer 't achterste van zijn tong laat zien; ik weet zeker dat hij ons over dit onderwerp zeer bruikbare informatie zou kunnen verschaffen.
Ik ben hier inderaad niet vaak meer. Ik word een beetje moe van de Pavlov-discussies, vandaar.
Over Trebouchet: ik heb een trompettenwinkel, geen Intertoys 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Antoni Hopmann
|
Berichttitel: Re: Hebbessssss! Geplaatst: 02 nov 2010 14:53 |
|
Geregistreerd: 14 dec 2005 11:43 Berichten: 433 Woonplaats: Rotterdam
|
Hans schreef: Theo van Kampen schreef: Jammer dat Hans van Brassimport op dit forum niet meer 't achterste van zijn tong laat zien; ik weet zeker dat hij ons over dit onderwerp zeer bruikbare informatie zou kunnen verschaffen. Ik ben hier inderaad niet vaak meer. Ik word een beetje moe van de Pavlov-discussies, vandaar. Over Trebouchet: ik heb een trompettenwinkel, geen Intertoys 
Dat is toch wel erg kort door de bocht Hans.
Je zal toch met wat deskundige en bruikbare informatie moeten komen.
Gaarne wat gebruikerservaring.
_________________ Een vrijenblije groet van Antoni http://www.antoni-art.nl
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
camel
|
Berichttitel: Geplaatst: 02 nov 2010 23:22 |
|
|
|
naja, het lijkt me simpel: hier op het forum schijnen veel mensen toch voor 'bekende' kwaliteit te gaan. Dus mijn voorstel is dat jij het voortouw neemt, en ons na een tijdje alles kunt vertellen over de Trebouchet (piccolo).
Ik bedoel dit niet cynisch, maar de reacties hier zijn niet echt lovend, of zelfs maar warm te noemen. Dus wellicht kun jij straks als ervaringsdeskundige hier je mening ventileren. (Ten goede of ten kwade).
_________________ Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch. http://marnixblogt.blogspot.com/
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Hans
|
Berichttitel: Geplaatst: 03 nov 2010 10:11 |
|
Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02 Berichten: 1706 Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
|
Ik heb hier iets dergelijks liggen, andere naam, zelfde rommel.
Ik verkoop hem niet maar gebruik hem ter lering ende vermaak om te laten zien aan diegenen die voor een trompet van € 100,- bij mij binnenkomen. Hij begint al te rotten van binnenuit, nog nieuw in de koffer! De ventielen lopen voor geen 5 stuivers en om alles passend te krijgen zijn sommige bochten zelfs geknakt in plaats van gebogen
Hij doet z'n werk in elk geval goed want niemand haalt het vervolgens in zijn hoofd om (via internet) zo'n prul te bestellen. Ook krijg ik weleens mensen binnen met de vraag of ik zo'n instrument weer aan de gang kan krijgen want hij is pas 3 maanden oud 
|
|
| Omhoog |
|
 |