trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet foto's
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 07:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 591 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 74  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2007 22:37 

En ook maar een foto van de complete collectie....
Van Li. naar Re.:
Courtois Piccolo, Courtois Bugel, Smith & Watkins, Bach Strad 72*, Taylor Chicago 42V, Stomvi Master.
Afbeelding

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 sep 2007 07:21 

Henry schreef:
En ook maar een foto van de complete collectie....
Van Li. naar Re.:
Courtois Piccolo, Courtois Bugel, Smith & Watkins, Bach Strad 72*, Taylor Chicago 42V, Stomvi Master.
Afbeelding

Henry,
Ja, dat gaat duidelijk de goede kant op!!!
:D MvW.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 sep 2007 08:57 
Moderator

Zeker weten, compliment Henry! Maar eh, Maarten, jij hebt er toch een paar meer 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 sep 2007 09:34 

diederik schreef:
Maar eh, Maarten, jij hebt er toch een paar meer 8)

Pssssst, Dik.....
Ik heb er vorige week zelfs nog eentje verkocht.....
(met spijt als haren op m'n kop) :oops:

MvW

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 sep 2007 09:42 
Moderator

Nou....... volgens mij heb je er nog wel een paar over :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 sep 2007 12:22 

Maarten van Weverwijk schreef:
diederik schreef:
Maar eh, Maarten, jij hebt er toch een paar meer 8)

Pssssst, Dik.....
Ik heb er vorige week zelfs nog eentje verkocht.....
(met spijt als haren op m'n kop) :oops:

MvW

Vertel eens Maarten.... wat valt er bij jou te bewonderen?

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 sep 2007 13:20 

dat is een aardig fortuin aan trompetten bij elkaar. Ik heb hem zef ook geprobeerd. Met gouden beker klonk hij bij mij zoveel beter dan met zilveren beker

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 sep 2007 16:16 

Henry schreef:
Vertel eens Maarten.... wat valt er bij jou te bewonderen?

Henry,
Op veler verzoek, dit is de huidige stand van zaken na veel veranderingen in het laatste half jaar:

Ventielen:
-Burbank 5* met Bach 43 leadpipe. Goede klassieke Bes trompet uit 1986.
-Conn Connstellation 38B Bes trompet uit 1966. Waanzinnig instrument!
-Bach 238 CL-7R uit 1998. De grootste Bach C-trompet die er te bestellen is. Goed voor het aller-lompste orkest werk. Veroorzaakt wervel-windjes boven het orkest als je er stevig tegen aan gaat.....
-Bach 256 ML-25R uit 1998. Zeer warm klinkende C-trompet, bijna als een Bes, met heel speciaal geluid en andere boventoon-reeks. Een fantastische kamermuziek en kwintet trompet en echt te gek voor "Pictures" van Moussorsky en Piano concert Ravel bijvoorbeeld. Vorige week met pijn in het hart verkocht.
-Bach/Burbank/Blackburn C-trompet (mijn geliefde werkpaard) uit 1984 (ventielen van Bes trompet uit 1977). Totaal custom gemaakte trompet (Jos Kieft!) met oa een grote Burbank beker en Blackburn leadpipe en stembuis. Ik ben al jaren op zoek naar een geschikte vervanger omdat de ventielen behoorlijk vesleten zijn, maar heb nog steeds niets gevonden.
-Schagerl piston C-trompet. Project trompet waar aan gewerkt wordt. Moet de hopelijke vervanger worden voor de hiervoor genoemde trompet. Ligt op de ontwerp-tafel zo gezegd, maar helaas weer uitgesteld...
-Yamaha YTR 9630 custom Es trompet met 4 ventielen uit 2003. Erg grote Es trompet voor in t orkest (film muziek ed.), maar in mijn ogen te groot voor solo.
-Besson Es/D trompet uit 1959. Heel mooi klinkend piep-klein trompetje (10mm boring), dat ideaal is voor solo. Vol, rond en compact geluid, bijna als een natuurtrompet.
-Selmer A/Bes piccolo uit 1968, verzilverd. Voor mij de enige echte. Nog met brede rand rond de beker (zoals M.André hem echt speelde). Klink zoet, vol en rond. Ik speel hem met Blackburn mondpijpen.
-Selmer A/Bes piccolo uit 1970, verguld. Nog net van de eerste serie, die in 1971 helaas vervangen werd.
-Yamaha YTR 9910 custom uit 1982. Super zeldzame C/Bes/A piccolo, die echter alleen maar goed voor Brandenburg op de C-stemming werkt. Ondanks de jonge leeftijd een echt verzamelaars instrument. Zijn er erg weinig van gemaakt. Stemming en klank in C fantastisch, maar in Bes en vooral ook in A erg slecht... Het ideale Brandenburger trompetje. Blackburn P4 mondpijp.

Cylinders:
-Schagerl Hörsdorf heavy C cylinder trompet uit 2004. Het allerbeste dat ik ooit gespeeld heb.
-Schagerl Mank C small bore cylinder trompet uit 1990, Dresdner ontwerp. Van de eerste Schagerl serie toen Robert Schagerl nog bij Ganter in de leer zat.
-Schagerl Hörsdorf Bes (gewoon gewicht, niet heavy) cylinder trompet. Speelt heel erg gemakkeijk.
-Arno Windisch cylinder C. Bloedmooie ouderwetse Dresdner trompet, gemaakt nog door Windisch zelf, de opvolder van Heckel. In nieuw staat.
-Hermann Ganter G3 ongeveer uit 1965/1968. Mooi gebouwd Duits C-trompetje met erg donker geluid. Is totaal gereviseerd en nu in nieuw staat. Is mijn uitleen instrument voor leerlingen en uitgenodigde spelers in mijn orkest. Ganter was de leer-meester van oa. R.Kühn, G.Dowids en... R.Schagerl.
-Joh. Rösel C cylinder trompet uit 1890. Moeilijk te spelen toeter uit Oostenrijk, maar wel erg mooi. Moet opgeknapt worden.
-Gebr. Alexander Mainz A/Bes cylinder trompet uit 1880/1885. Ongelooflijk mooi gerestaureerde heel zeldzame trompet. Gemaakt nog in de tijd dat Alexander behalve hoorns ook nog hele goede trompetten, bastrompetten en houtblaasinstrumenten (!) maakte.
-Heckel Bes cylinder trompet. De Bugatti onder de Duitse trompetten, wat cylinder trompetten betreft het beste dat er ooit gemaakt is. Werd in alle grote Duitse en Oostenrijkse orkesten gebruikt. Deze komt uit Beireuth. De laatste eigenaar had hem tweedehands in 1950 van zijn leraar gekocht en tot vorig jaar gespeeld! Het instrument is van rond 1930/1935 en nog in uitstekende staat.
-J.Voigt C/Bes 4 cylinder bas trompet uit 2004. Momenteel de beste klassieke bas trompet (samen met Thein) op de markt. Totaal ongebruikt, maar tweede hands voor de helft van de nieuwprijs weten te bemachtigen. Net verkocht aan mijn vriend en eerste trombonist van het orkest.
-Dotzauer "Meister" cylinder posthoorn in Bes uit 2004. De enige echte voor Mahler 3 of Neruda.

Anders:
-Reynolds Emperor Bes cornet uit 1959. Amerikaans model studenten cornet, maar 'n goed instrument.
-Yamaha YCR 6335 Bes cornet uit 2002. Engels model. Goed cornetje, maar zal hem vermoedelijk niet houden. Indien nodig, leen ik meestal een oude Getzen Bes cornet die ik veel lekkerder vind spelen.
-Getzen Eterna 810-C uit 2000. Verbazingwekkend goede C cornet. Engels model.
-Schagerl Pocket 200-S. Uitstekende pocket trompet met full-size beker.
-Yamaha YFL-631 Flügelhorn nog van de oude serie met zachte rood koperen beker. Verzilverd en trigger op gezet door Schagerl.
-Egger Ehe model natuurtrompet met alle bogen uit 1993.
-Egger Haas model natuurtrompet met alle boge in "S" kwaliteit uit 1996.
-Nicholsson natuurtrompet in F voor Brandenburg uit 1999. Ook te gebruiken zonder gaten in alle stemmingen.
-J.Monk/J.West kromme zink of cornetto uit 1999.

Dit zijn de blijvers van wat ik in huis heb.
Groeten uit Spanje :wink: ,

Maarten.

Laatst bijgewerkt door Maarten van Weverwijk op 09 sep 2007 17:11, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 591 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 74  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur