trumpetvos schreef:
Mooie foto en het is beslist niet zomaar een toeter, ondanks dat hij als lichtgewicht bekend staat wordt hij steeds vaker als allround trompet gebruikt.
Lekker spelende trompet, veel speelplezier ermee.

Ik gebruik em 2 avonden in de week in harmonie orkesten. Met een normaal mondstuk (yamaha 11C4) kan je er ook makkelijk al lekker warm op klinken. Wat me opvalt is dat je je zelf veel beter hoort als op een 6335 HG. En dat je als het echt nodig is er wat beter door heen komt (Mc Arthur park).
Dat ie met name in de hoogte echt tot leven kan komen is alleen maar een leuke bonus voor als er FFF staat.
Henry schreef:
Zeker een klasse instrument. Hij mag dan steeds meer toegepast worden als allround toeter, maar het is en blijft een specifieke "lichte muziek" trompet. De perfecte Lead-horn evenals zijn broetje, de 8310Z. Wat minder geschikt voor koperensembles etc.
Veel plezier met je Yamaha Martijn!
Veel orkesten spelen toch ook meer lichte muziek tegenwoordig, daar komt ie echt geweldig tot z'n recht. In een klein koperensemble moet je idd niet gaan zitten screamen. Maar met een normaal forte hoef je helemaal nog niet scherp te klinken. Je hoort dan nog niet heel erg dat het een lichte toeter is. De 8310Z heb ik ook geprobeert. Die sprak me net wat minder aan. Het twijfelen was voor mij tussen deze en de 6330B (Till Brönner model).