trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Monette trompetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 04:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 867 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 109  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jun 2010 10:29 

Is dat een echte linkshandige trompet of is deze foto gewoon digitaal gespiegeld ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2010 16:12 

Ik heb dit weekend op een vrije nieuwe Monette P3 gespeeld van een goede collega uit Italië (met een B2 mondstuk). Dat viel me toch behoorlijk tegen, ik had er veel meer van verwacht op alle fronten. Wel een groot geluid natuurlijk, wat vooral vanaf 10 meter afstand goed te horen is. Ik had er zelf niet zoveel aan.

Mijn collega verbaasde zich dan nogal toen ie op mijn Oiram speelde. Dat het allemaal veel gemakkelijker kan met behoud van de klank die hij gewend was (en dat voor de kwart van de prijs.)

Daarbij het verschil in soepelheid/snelheid van de ventielen was enorm. Hij zei me dat ie regelmatig problemen had met de ventielen. Wat op zich wel verwonderlijk is als ze er zoveel uur aan besteden als je de video's op Facebook mag geloven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2010 18:24 

erikveldkamp schreef:
Ik heb dit weekend op een vrije nieuwe Monette P3 gespeeld.... Dat viel me toch behoorlijk tegen...

Waarom verbaast mij dit niet? :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2010 18:36 

Ruli schreef:
erikveldkamp schreef:
Ik heb dit weekend op een vrije nieuwe Monette P3 gespeeld.... Dat viel me toch behoorlijk tegen...

Waarom verbaast mij dit niet? :wink:

Waarom verbaasd mij dit wel...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2010 19:13 

wel/niet verbazing alom.

d/t/dt/td/tt/dd

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2010 20:14 

Het verbaasde mij anders wel.

Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar dat heeft ook veel te maken met dat ik al Monette gespeeld heb, al voordat ik een van Laar in mijn handen heb gehad. Ik vond mijn B993 die ik toen had een fijne toeter maar beperkt inzetbaar. Dat beperkt inzetbaar is dus alleen maar erger geworden en daarbij vond ik de kwaliteit zeker niet verbetert t.o.v. mijn toenmalige B993. De prijs is inmiddels wel bijna verdubbeld!

Mijn collega speelt de P3 overigens ook alleen maar als hij solist is. Als we samen spelen in een sectie gebruikt hij zijn Bach ML72 die ik persoonlijk veel beter vind klinken, ook als hij solo's speelt.

Ik ben heus niet beroerd om een ander merk op te hemelen, maar als het gewoon ondermaats is qua kwaliteit/prijsverhouding dan ben ik ook niet beroerd om dat hier op te schrijven.

Mijn andere collega (Otto Sauter) had een bijv. een nieuwe Lechner piccolo trompet. Sinds hij die heeft speelt ie geen noot meer op zijn (custom) Yamaha. Ik denk dat die Lechner erg bovenin staat op het moment met trompetten met draaiventielen. Ongelofelijk hoe goed die piccolo speelde!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2010 20:20 

Citaat:
...Mijn collega verbaasde zich dan nogal toen ie op mijn Oiram speelde. Dat het allemaal veel gemakkelijker kan met behoud van de klank die hij gewend was...

Ik heb op beide instrumenten redelijk wat gespeeld en ik kan je verzekeren dat de Oiram en de Monette totaal verschillende instrumenten zijn.

Aangaande spelfouten kunnen we wel een apart topic aanmaken, wat mij betreft.
Het verbaast mij ook niet dat een P3 erik tegenvalt, de B993 was ook niet naar zijn smaak. Lijkt me logisch. Wel jammer dat ie niet zegt wat er niet aan beviel. Of heb je er maar heel kort op gespeeld? Hopelijk niet; als je er maar vijf minuten op gespeeld heb, dan kun je ook niet zeggen dat ie tegenvalt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2010 20:55 

L J schreef:
Ik heb op beide instrumenten redelijk wat gespeeld en ik kan je verzekeren dat de Oiram en de Monette totaal verschillende instrumenten zijn.

Dat klopt, maar ze zijn voor dezelfde doelgroep gebouwd. Ze zitten in dezelfde vijver te vissen.

L J schreef:
Het verbaast mij ook niet dat een P3 erik tegenvalt, de B993 was ook niet naar zijn smaak. Lijkt me logisch.

Ik heb net nog opgeschreven dat ik de B993 een fijne toeter vond, maar te beperkt inzetbaar. Mijn collega heeft precies dezelfde mening over zijn P3. Hij speelt daar dan ook alleen maar op als ie als solist voor een orkest staat. In alle overige situaties speelt hij op zijn Bach. Ik vind hem daar ook veel beter op klinken.

L J schreef:
Wel jammer dat ie niet zegt wat er niet aan beviel. Of heb je er maar heel kort op gespeeld? Hopelijk niet; als je er maar vijf minuten op gespeeld heb, dan kun je ook niet zeggen dat ie tegenvalt.

Waarom niet, dat kan ik bij alle andere trompetten ook beoordelen, waarom zou ik een uitzondering moeten maken voor de P3? Mijn collega wist na 2 noten ook dat hij de Oiram erg goed vond spelen.

Daarbij heb ik hem op 2 dagen meerdere malen getest dus wel iets langer dan 5 minuten. Zo vaak kom ik geen P3 tegen dus heb ik voldoende gebruik gemaakt van deze mogelijkheid.

Wat mij dus niet beviel is dat je in verhouding veel minder rendement uit de toeter haalt met dezelfde inspanning. Als ik al die video's van Dave mag geloven gaat alles bijna vanzelf. Dat vond ik al BS en nu heb ik het ook nog in de praktijk ondervonden.

Daarbij vond ik de P3 dus nog beperkter inzetbaar als de B993 die ik destijds had. Daar kon ik bijv nog wel lead mee spelen al was dat verre van optimaal. Ook kon ik als ik me inhield nog wel mengen in een sectie. Met deze P3 is dat niet te doen, die is alleen maar geschikt voor een solist die met niemand rekening hoeft te houden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 867 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 109  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur