Theo van Kampen schreef:
Mijne heren! In plaats van een voorbeeld aan Bazz te nemen, dus gewoon die poeplap trekken en gelijk een wereldtoeter aan te schaffen in plaats van de meute te volgen en de zoveelste Bach mee naar huis te slepen zitten jullie hem alleen maar de poten onder zijn stoel vandaan te zagen.
Persoonlijk vindt ik, mede door het commentaar van Hans, dat van beide stellingen wat te zeggen is. Uiteindelijk is er geen man overboord als het misschien toch een maandagochtendtoeter is die Bazz gekocht heeft.
Het zou op dit moment voor mij misschien toch wel een optie zijn een trompet op deze manier te kopen. Volgens mij hoeft Bazz zich geen zorgen te maken. Hij moet alleen zo lang wachten
Verder vraag ik mij af wat er eigenlijk mis is met een Bach. Het zijn hele goede trompetten, velen met mij zullen dat beamen.
Tevens zal het niet voor het eerst zijn dat bijvoorbeeld de beroepstrompettist ook op een Bach speelt. Zelf ken ik er enkele die dat doen. Ik bedoel hier alleen maar mee dat zo iemand ook goed gereedschap voor zjin werk nodig heeft.
Zelf heb ik een paar maanden geleden een Bach Stradivarius gekocht.
De keuze voor dit instrument hing onder andere af van het oordeel van een niet onverdienstelijke trompettist van het Radio Filharmonisch Orkest. Hij was zo vriendelijk om samen met mij naar de trompetwinkel te gaan alwaar we een middagje verschillende intrumenten hebben geprobeert. Op dat moment was ik niet specifiek van plan een Bach te kopen, maar een trompet die bij mij past, een goede kwaliteit heeft en in mijn budget zou passen.
Van al die verschillende trompetten heb ik juist een Bach Stadivarius ML 37 Reversed (?) gekozen met een positief advies van mijn advieseur. En ik kan jullie verzekeren dat het een schitterende trompet is. Al ben ik mij bewust dat smaak persoonlijk is. Maar dan hebben we het over de klank, en hoe hij speelt, en niet over de kwaliteit van het instrument. Want de kwaliteit en ook de afwerking zijn zeer goed. Niks mis mee dus.