trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 11:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2007 08:01 

Precies. Als Bach nog steeds de kwaliteit maakte van de periode waar ze in hun reclamecampagnes vaak naar verwijzen (foto's van de oude werkplaats en van Vincent Schrotenbach zelf etc) zouden de huidige trompetbouwers die hun instrumenten op Bachmodellen baseren, het een stuk moeilijker hebben. Dat geldt niet alleen voor kleine bouwers, zoals bv HvL of Spada, maar ook bv voor Yamaha, die hun hele Xeno en Artist serie op de Bach hebben gebaseerd.
Feit blijft dat Bach ooit 'De Standaard' heeft bepaald, maar daar zelf sinds de jaren '70 van lieverlee niet meer aan kon voldoen, waardoor anderen daar (terecht) gebruik van zijn gaan maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2007 08:54 

Ruli schreef:
Hans schreef:
... tot hij is zoals een Bach bij voorbaat al hoorde te zijn.

Denken de Bach-fans daar ook zo over?

uhm, maakt me niet uit. Ik ben tevreden over de mijne. De mensen die ik ken en Bach spelen zijn allemaal tevreden. Dat zijn niet allemaal amateurs.
Je moet dus zelf weten wat je er van vindt. Het kan altijd beter, maar ja dan houdt het nooit op.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2007 10:36 

Een tweetal weken terug weer eens wat Adams bugeltjes geprobeerd!
Mijn ervaring is is dat ze dus echt wel erg goed zijn. Dirigent van het Fries Fanfare orkest was ook aan het testen, hij was er ook erg van gecharmeerd.
Het mooie van de Adams bugels, die ik heb geprobeerd althans, was dat ze super goed stemmen en dat ze in de hoogte mooi open blijven klinken.
Ik zou zeggen. Ga ze eens proberen!!

Groeten,
STRAUB

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2007 13:55 

waar kun je ze het beste mee vergelijken?

Een jaar geleden heb ik er één getest, maar dat was niet veel soeps. Wat zijn de verschillen in de modellen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2007 17:48 

Volgens mij zitten de verschillen in het materiaal en de boring van voornamelijk de leadpipe.
Ik heb er 1 geprobeerd met een messing beker en met een sterling zilveren beker en vooral de laatste kon mij zeker bekoren.

Richaar,

Ik las dat je komende zaterdag een van Laar gaat proberen. Ik zou zeggen wip ook eens bij Adams langs anders krijg je er misschien spijt van.

Groeten,

STRAUB

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2007 18:15 

Ik heb ook positieve geluiden gehoord. Speel zelf geen bugel dus kan er niks over zeggen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2007 00:15 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2007 11:45 

Ik heb er een paar weken geleden een paar bespeeld in de showroom en was aangenaam verrast. Veel beter dan de modellen van een jaar geleden. Had echter onvoldoende tijd om goed te testen (en had m'n eigen bugel niet bij me als referentie).

Twee weken geleden een repetitie gespeeld op de Adams bugel van onze dirigent. Speelde goed, beetje onwennig in de stemming (ben wel erg gewend aan m'n eigen bugeltje), super ventielen (Bauerfeind....), afwerking: matig, ik moest de eerste ventielpomp met m'n duim vasthouden anders viel 'ie er steeds uit....

Binnenkort toch maar weer eens een hele (mid)dag naar Ittervoort.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur