Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Roel
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 24 jan 2013 00:45 |
|
|
Theo van Kampen schreef: Roel schreef: Ik denk wel dat de tijd inmiddels geleed heeft dat de wereld niet echt op het merk zat te wachten, toch? Dat Fenix het niet gered heeft (hoezo, 't project loopt volgens mij nog steeds) heeft heel andere oorzaken. Met die toeter was en is niks mis. Volgens mij speelt niemand erop. De enige die ik ken is Marnix en die speelt er niet meer op. Volgens jou is er niks mis met de toeter, maar voor echte levensvatbaarheid zijn te weinig trompettisten het met je eens. Maar ik ben natuurlijk wel oprecht benieuwd naar die andere oorzaken. Theo van Kampen schreef: Roel schreef: Van een collega begreep ik dat het geluid op afstand tamelijk blikkerig was, Wat een gelul. Over Getzen trompetten hoor ik ook veel mensen wauwelen dat 't geluid te dun is, blikkereg. Ik, maar ook ook Fred Sauter en Snooky Young klinken als een dijk op die dingen. Gelul? Getzen trompetten werden en worden veel verkocht. Ze klinken niet bepaald warm, maar er zijn blijkbaar genoeg trompettisten die precies dat geluid zoeken. Ik ben persoonlijk helemaal weg van het speelgevoel van de Severinsen Eterna Large Bore. Maar wat heeft dat met de projectie van een Feniks trompet te maken? Ik ben een professional, en mijn bron ook, en we weten echt wel het verschil tussen het bepaald niet warme, maar wel rijke geluid van een Getzen en een trompet die gewoon op afstand niet goed klinkt. Dat wat ik hier deel op het forum als gelul wordt gekenmerkt trek ik overigens niet helemaal. Je kunt ook gewoon om verduidelijking vragen als je me niet helemaal begrijpt. Theo van Kampen schreef: Roel schreef: maar ik moet er eerlijk bijzeggen dat dat een opmerking uit de tweede hand was, dus geen eigen ervaring. Wel overigens een collega wiens mening ik hoog waardeer. Jesuss Roel. Hoor je nou wat je zegt? Ik zeg dat ik de mening van een hooggewaardeerde collega hier weergeef. Ik zie het verband met 'Jesuss' niet helemaal. Wat is je probleem?Je wil dat ik mijn bron bekend maak: Oké: het is Joris Minten, directe collega van me, valt onder andere regelmatig in bij de Jay Horns. Theo van Kampen schreef: Roel schreef: Bij Romeo Adaci is de productiekwaliteit doorgaans wel zwaar in orde, dus...... Dus? Dat heb je dus gedelete. Er stond achter: "ik zou niet snel beweren dat Feniks in een 'andere league' zit." Kwalitatief waarschijnlijk best goeie instrumenten, die Feniksen. Maar blijkbaar toch niet de goede eigenschappen om het gewenste publiek ervoor warm te laten lopen. Of toch in ieder geval niet genoeg. Ik zou het op prijs stellen als je mijn hoofd er niet zou willen afbijten. Ik reageerde met dit verhaal op een post van Marnix, waarin hij stelde dat ik er mede verantwoordelijk voor was het ongenuanceerd en ongefundeerd afbranden van Feniks. Ik hoop uitgelegd te hebben wat mijn beweegredenen waren, en dat ik zelf ook vind dat ik steken heb laten vallen: bijvoorbeeld door een anonieme bron te gebruiken. Ik dacht eerlijk gezegd dat ik de bron toentertijd ook al bekend had gemaakt, maar ik ben te lui om dat te controleren. Heb ik het niet gedaan, dan was dat fout, hierbij in ieder geval alsnog. Heb ik het wel gedaan, dan bij deze nogmaals. Maar 'gelul' en 'hoor je nou wat je zegt' zou ik graag uitgelegd hebben. Theo, waarom die agressie?
_________________ http://www.blazerspartijen.nlhttp://www.presidentsofantarctica.comhttp://www.aachen-bigband.deAdams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Roel
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 24 jan 2013 00:52 |
|
|
marnix schreef: Roel, je hoeft je dit niet persoonlijk aan te trekken. Maar als jij een anonieme bron citeert die ik niet kan natrekken, is een argument niet op waarde te schatten. En doe je m.i. hetzelfde als wat je Erik verwijt. Namelijk ongefundeerd een mening op tafel slingeren. Hetgeen Erik in dat geval ook al deed, net zoals nu met de Adams trompetten. Inmiddels speel ik op een Schilke en een stomvi. Die bieden mij meer wat ik nodig heb, en ik denk dat dat meer aan mij ligt dan aan het instrument, want dat was gewoon prima. Je hebt helemaal gelijk. Dus bij deze de bron bekend gemaakt, zie vorige post. Wellicht doe je jezelf te kort te denken dat het meer aan jou ligt dan aan het instrument, dat je de samenwerking beëindigd hebt. Je bent niet de enige.
_________________ http://www.blazerspartijen.nlhttp://www.presidentsofantarctica.comhttp://www.aachen-bigband.deAdams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Roel
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 24 jan 2013 01:07 |
|
|
Theo van Kampen schreef: (hoezo, 't project loopt volgens mij nog steeds) De website is te koop. Zonder iemand die er zakelijk hard aan trekt, en met een product dat zichzelf blijkbaar niet echt verkoopt, denk ik dat je het project wel als niet meer lopend kunt beschouwen. Is denk ik, gezien de crisis en de zeer conservatieve markt die de koperblazerswereld zeker in Nederland is, absoluut geen schande. Het is naar mijn mening een klein wonder dat er in één provincie, op 50 km afstand van elkaar, twee fabrieken de beste instrumenten ter wereld maken én goed verkopen. Maar goed, ik moet wel nog even nuanceren. Ik bedoelde dus te zeggen dat mijn collega vindt dat de Feniks (ik ben niet meer zeker welke, zal het hem moet vragen, maar als ik het me goed herinner was het de Hades) niet goed projecteert. Dus een mening, geen subjectief feit. Verder zullen er best mensen zijn (zoals bijvoorbeeld ikzelf) die zich het best verre houden van een voor Fred Sauter, Snooky Young (speelde die Getzen? Dat wist ik niet!) en natuurlijk Doc Severinsen zeer geschikte trompet. Ik klink op een Getzen Eterna beslist niet aangenaam, hetgeen die Getzen niet tot een slechte trompet maakt. Dus: Adams, Van Laar, Feniks, Eclipse, Inderbinen, noem ze maar op, allemaal met veel passie gemaakte trompetten. En allemaal hebben ze een grote schare aanhangers, behalve, maar misschien kijk ik niet goed genoeg, Feniks. Vandaar mijn post. Excuses als ik mensen gekwetst heb.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 24 jan 2013 07:24 |
|
 |
| Moderator |
|
Ik sla niemands hoofd af. Roel, je vroeg zelf om dit gesprek, weet je nog. Ik moest mijn herinnering ophalen of deleten. Ik hoop niet dat je er spijt van hebt. Jouw vraag aan Erik in dit topic was of hij zelf ervaring had. En dat is precies waar ik destijds over struikelde. Want het antwoord is in alle gevallen waarschijnlijk nee. En dat is zo jammer. Nu geef je een naam. Ik ken hem niet verder, maar ik neem aan dat hij een prima speler is. Maar ook met hem kan ik het debat niet aangaan. Want hij post niet hier. En toen het debat werd aangegaan, door mij, Hans Bloemen heeft hier nog wat neergezet, en natuurlijk Hans Govaart zelf, kwamen jullie echt niet veel verder dan stamelen over collega's. Internet is al zo'n schimmig stuk medium. Discussies zijn het mooist, en leerzaamst als je zelf je eigen ervaring post. Of dat nu om Adams, van Laar of wat dan ook gaat. Daarom vind ik de adams verhalen ook vele malen interessanter. Die ken jij (ROEL) wel uit je eigen hand. En dat vind ik een open discussie. Want ik weet dat ik straks terugkom van adams, en haarfijn weet welke toeter voor mij de beste zou zijn. Of misschien is adams bij mij van zijn voetstuk gevallen en heeft hij alleen maar bagger liggen. Maar dat heb ik dan wel in mijn eigen handen gehad. Hoe dan ook. Als mijn plan door was gegaan, namelijk een contractstudie jazz, dan was ik waarschijnlijk gewoon op de Feniks blijven spelen. Maar ja, soms loopt het net even anders, en ik wilde een trompet waarmee ik alles kon blijven doen waar ik op het moment mee bezig ben. Maar misschien was de Feniks ook wel minder als de Schilke. Hoe dan ook, ik heb het nooit als een slechte toeter beschouwd, en qua projectie heb ik niet te klagen. De jongen die hem nu heeft (beroeps) klaagt ook niet over projectie, en is er dik tevreden mee. Anyway: ik vind dat we dit onderwerp voldoende hebben uitgediept. Dit topic is ten slotte Adams vs Hub van Laar. Binnenkort dus naar Adams voor de A9. 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 24 jan 2013 09:42 |
|
|
Het verschil tussen jullie en mij is dan waarschijnlijk dat ik zonder enige gewetensbezwaren mijn mening kan ventileren zonder dat ik dat verder toelicht. In ieder geval zijn dat geen ongefundeerde meningen, ze zijn dubbel en dwars getest en herbevestigd door collega's die ik zeer waardeer en zelfs weet dat Roel die mensen ook hoog heeft zitten. Ik kan daar alleen niet over uitweiden hier. Ik lig er verder dan ook niet wakker van. Beide bouwers heb hun bestaansrecht al bewezen en verdienen een goede boterham aan het produceren van instrumenten. Roel is blij met zijn toeters, ik ben blij met mijn toeters. Dus iedereen blij... 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
trumpetvos
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 24 jan 2013 12:39 |
|
|
Het is al met al weer een heel topic geworden met 8 pagina's. Ik zou bij beide wel een trompet kunnen vinden waarmee ik uit de voeten kan, maar dat ligt natuurlijk aan mijn nivau. Wel heb ik een ervaring met het bezoeken van beide op 1 dag. Begonnen bij Adams alles ging goed tot het moment waarop er werd gezegd dat we ook nog even naar Hub wilden. Toen werd er minder sportief gereageerd, de stemming werd grimmig en we werden er zelfs van beticht dat we bij hun kwamen testen en misschien wel goedkoper via internet gingen bestellen. ( we hadden wat Bachs geprobeerd) We zijn dus niet met een goed gevoel de winkel uit gegaan. Mocht het zo zijn dat we na het testen bij Hub toch onze voorkeur naar Adams uitging had deze Adams wel een flinke drempel op geworpen om weer opnieuw binnen te stappen Het bezoek bij Hub liep gemoedelijk en hij reageerde normaal toen we vertelden dat we al bij Adams waren geweest. Daarin was er dus wel een grootverschil.
_________________ Yamaha Xeno 8335RGS. Bach Stradavarius 37ML, (Vintage, 1978). Bob Reeves 43M, 43C JK 1.5 C Bugel Thomann DennisWick 2bfl
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Ruli
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 24 jan 2013 13:26 |
|
Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29 Berichten: 2239 Woonplaats: Amsterdam
|
|
...da's makkelijk, Hub verkoopt alleen maar zijn eigen merk die niet goedkoper via internet te verkrijgen zijn...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 24 jan 2013 13:27 |
|
 |
| Moderator |
|
erikveldkamp schreef: Het verschil tussen jullie en mij is dan waarschijnlijk dat ik zonder enige gewetensbezwaren mijn mening kan ventileren zonder dat ik dat verder toelicht. In ieder geval zijn dat geen ongefundeerde meningen, ze zijn dubbel en dwars getest en herbevestigd door collega's die ik zeer waardeer en zelfs weet dat Roel die mensen ook hoog heeft zitten. Ik kan daar alleen niet over uitweiden hier. Ik lig er verder dan ook niet wakker van. Beide bouwers heb hun bestaansrecht al bewezen en verdienen een goede boterham aan het produceren van instrumenten. Roel is blij met zijn toeters, ik ben blij met mijn toeters. Dus iedereen blij...  Dat kan jij. Maar dat maakt je mening niet per definitie waardevol of zelfs maar betrouwbaar. Wat hub van Laar betreft is dat anders, ik geloof meteen dat je voldoende kennis paraat hebt over zijn instrumenten.
|
|
| Omhoog |
|
 |