Heb vanochtend Erik's trompet een beetje uitgeprobeerd bij Hub. Ik moet zeggen, een zeer goeie trompet! Speelde heel fijn, net genoeg weerstand, van laag tot hoog mooie open en volle warme klank. Zelfs na een dikke twee weken niet studeren sprak alles fijn aan (sprak ik vol verbazing). Niet alleen geschikt voor de jazz boys, maar dus ook voor de klassieke trompettist (voor mij in ieder geval dan) een feest om te bespelen. Heb ook nog even de trompet voor Ruud Breuls geprobeerd, maar het was snel duidelijk dat mijn voorkeur naar Erik's trompet ging. Echt een hele fijne trompet! Daar zou ik ook zo enthousiast over zijn
Heb meteen even de twee Monke bes trompetten geprobeerd die Hub als occasions had liggen en er eentje uitgezocht. In plaats van een nieuwe duitse C te kopen, heb ik nu binnenkort voor een mooie prijs een hele fijne duitse bes erbij (speel toch voornamelijk tutti partijen, dus dan is een bes misschien wel een betere aankoop).
Wat ik jullie ook kan aanraden is de straight mute van Marcus Bonna. Geen noten meer die een raar bijgeluid hebben. Van laag tot hoog een zeer mooi dempergeluid. Wel bijna € 60,= , maar zeker een aanwinst voor mijn demper arsenaal (dit is straight mute nummer tien ofzo). Ook de cup vond ik erg fraai klinken. Zo, dat was even mijn ochtendje Hub van Laar.
Jeroen.