trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe trompet!!!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 03:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jan 2005 13:08 

nou er zijn zat redenen om een mooie toeter weg te doen lijkt mij.
ik heb mij 2ehands trompet van iemand die een ongeluk had gehad waarbij er een beschadiging in de lip was gekomen. spelen was voor haar toen onmogelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jan 2005 14:36 
Moderator

Girlpower schreef:
Hmmm zou ook kunnen, maar de man van Music all in in Noordwijk had het opgezocht en zei dat.

Over de Holton:
Ja, ik bedoel ook de dure modellen. Dat zou ik kunnen doen, opzich heb ik niets tegen een tweedehans instrument, maar ik heb toch liever een nieuwe. Een mooie koop kan toch nog wel eens een enorme miskoop blijken, hoe goed je ook uitkijkt. Dit kan bij een nieuwe ook, maar die kans is enorm veel kleiner. En natuurlijk zou je het tweedehans instrument eerst kunnen laten nakijken, dat is wel zo. Maar mijn vraag is altijd, waarom zou je zo'n mooie toeter wegdoen?

mwa al mijn toeters zijn tweede hands, en nooit een centje pijn gehad

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jan 2005 16:18 

Hmmm, dan hebben een aantal mensen die ik ken, dikke pech gehad...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jan 2005 19:59 

Welke verborgen gebreken zou een instrument dan kunnen hebben?
Je probeert hem toch eerst uit en bekijkt em toch, of hebben je kennissen ze ongezien via eBay aangeschaft?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jan 2005 09:14 

Nee, dat niet.
Een tijd na aankoop van een nieuw uitziende trompet met een mooie klank, bleek dat de trompet ooit eens was opgeknapt. En dat niet helemaal goed gegaan is. Laklaag ging eraf. En het ziet er niet meer uit. Het gaat om de klank, het geluid, maar blij word je er niet van. Ze heeft gevraagd of er een mogelijkheid is hem opnieuw te laten behandelen, maar dat werd afgeraden, omdat je aan klank kan verliezen. En dat risico groot was.
Iemand die er eentje kocht en die heeft blijkbaar niet goed gekeken, want de ventielen waren gewoon naar de ***** binnen een paar maanden.
Bij een andere bleek de lead-pijp ooit vervangen te zijn, wat ook de nodige problemen opleverde... Hij heeft trouwens de trompet terug gebracht en zijn geld mee gekregen, omdat het er niet bij verteld was. En als je het zo van buiten niet ziet, maar na een tijdje rare bijgeluiden begint te horen...
Maar dan zal dit domme pech zijn geweest, of toch niet goed genoeg uitgekeken. Ik was er niet bij toen ze het kochten...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jan 2005 11:56 

Girlpower schreef:
... Maar mijn vraag is altijd, waarom zou je zo'n mooie toeter wegdoen?

Om de simpele reden dat er altijd mooiere zijn!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jan 2005 12:53 

Als ik die verhalen zo hoor hebben je kennissen gewoon slechte instrumenten gekocht. Ik vraag me af of ze die problemen niet hadden gehad als ze de instrumenten nieuw hadden gekocht, want de klachten die je noemt zijn typisch voor (goedkope) Koreanen zoals bv Jupiter. Of gewoon bij de verkeerde winkel geweest die ze zomaar iets aangesmeerd heeft:? Als je naar een betrouwbaar adres gaat maakt het niks uit of je een nieuw instrument koopt of een gebruikte. Garantie op lak geeft toch niemand, dat valt er namelijk altijd na korte tijd af (in tegenstelling tot zilver of goud).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jan 2005 13:54 

Ik weet niet waar ze de instrumenten gekocht hadden, maar zulke dingen maken mij toch dat ik niet superenthousiast ben over tweedehads instrumenten. Ookal weet ik dat daar ook hele mooie en goede trompetten bij kunnen zitten. :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur