Ik hoop dat ik binnenkort in de gelegenheid ben beide opnames eens te beluisteren, maar nogmaals: wat jij steriel en kaal noemt kan een ander misschien juist intiem en subtiel noemen, het blijft een smaakkwestie. Ik kan me niet voorstellen dat iemand als Wynton het nodig heeft om commerciële consessies te doen.
Verder kan het zijn dat deze ene opname niet helemaal is wat het volgens jou zijn moet, maar dat wil niet zeggen dat hij alles wat hij op zijn Monette doet slechter is dan wat hij op zijn oude Bach deed. Ik heb opnames van zijn Bach en opnames van zijn Monette, en ik vind het Monettegeluid persoonlijk gewoon mooier. Het Bachgeluid is helderder, briljanter en misschien ook kneedbaarder, maar wat hij op zijn Monette speelt, doet mij persoonlijk gewoon meer.
delano schreef:
Op de oude dvd opname een "echt" trompetgeluid met veel power, attack en toonmanipulatie...
Ik hou dan misschien niet van een "echt" trompetgeluid. Ik vind het softe Chris Botti-geluid veel mooier dan een open geluid met veel power en attack, tenminste voor combo-jazz.
Ook bijvoorbeeld een opmerking als: "als je donker wil klinken, pak dan een bugel" (die is niet van jou delano, maar ik weet even niet meer van wie wel) slaat wat mijn beleving betreft nergens op, want een bugel klinkt gewoon zo verschrikkelijk anders dan een trompet, hoe donker je trompetgeluid ook is, mits er goed op de bugel gespeeld wordt.
_________________
http://www.blazerspartijen.nlhttp://www.presidentsofantarctica.comhttp://www.aachen-bigband.deAdams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2