Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Luciën
|
Berichttitel: Re: beginners trompet? Geplaatst: 05 jul 2012 10:23 |
|
|
|
Dat kan, maar waarom zou je een slechte nieuwe kopen in plaats van een betere tweedehandse?
_________________ "Riding with Fats Waller on the Super Chief He said, music's real, the rest is seeming" (Bill Withers in "Soul Shadows")
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Geer
|
Berichttitel: Re: beginners trompet? Geplaatst: 05 jul 2012 12:20 |
|
Geregistreerd: 22 sep 2007 12:25 Berichten: 222 Woonplaats: Den Ham
|
|
En wie zegt dat goedkope nieuwe slecht zijn?
Heb mij pas een oranje Main gekocht (92 euri) voor een festival in Oostenrijk, en moet zeggen dat het een prima toeter is. Deed zo op t eerste gezicht weinig onder voor mn Van Laar vond ik.. (en ja, kom maar op met de reacties :p)
Hij spreekt makkelijk aan, blaast lekker door en geen deuk in te krijgen bijna (met jonge kinderen toch wel fijn). Daarnaast, áls er wat mee is, weet je waar je terecht kunt en word je uitstekend geholpen.
Vind het riskant om als beginner die niet iedere dag alle fora bekijkt en 'nog' niet de kennis heeft die sommigen hier wel hebben een 2e hands te kopen. Je weet niet precies wat je in huis haalt en mocht ie na een maand of twee van ellende uit elkaar vallen of volledig doorrotten, ben je gewoon je geld kwijt.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? een beginner merkt niet wat voor merk het is en of het verguld of gelakt is en wat je ook kunt verzinnen.. Als ie maar mooi glimt, makkelijk blaast, en vooral degelijk is. En wat dat betreft het ik met mn Main trompet een prima ervaring.
Mijn advies: Begin eerst maar eens met een goedkope nieuwe bij een winkel waar je gewoon garantie hebt en terecht kunt als er iets mee is... En als hem het trompetspelen goed bevalt kun je na een paar jaar forums afstruinen alsnog eens verder kijken.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
delano
|
Berichttitel: Re: beginners trompet? Geplaatst: 05 jul 2012 14:47 |
|
Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33 Berichten: 2144 Woonplaats: Utrecht
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Jaws
|
Berichttitel: Re: beginners trompet? Geplaatst: 05 jul 2012 14:49 |
|
Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57 Berichten: 529 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
Geer schreef: En wie zegt dat goedkope nieuwe slecht zijn?
Heb mij pas een oranje Main gekocht (92 euri) voor een festival in Oostenrijk, en moet zeggen dat het een prima toeter is. Deed zo op t eerste gezicht weinig onder voor mn Van Laar vond ik.. (en ja, kom maar op met de reacties :p)
Hij spreekt makkelijk aan, blaast lekker door en geen deuk in te krijgen bijna (met jonge kinderen toch wel fijn). Daarnaast, áls er wat mee is, weet je waar je terecht kunt en word je uitstekend geholpen.
Vind het riskant om als beginner die niet iedere dag alle fora bekijkt en 'nog' niet de kennis heeft die sommigen hier wel hebben een 2e hands te kopen. Je weet niet precies wat je in huis haalt en mocht ie na een maand of twee van ellende uit elkaar vallen of volledig doorrotten, ben je gewoon je geld kwijt.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? een beginner merkt niet wat voor merk het is en of het verguld of gelakt is en wat je ook kunt verzinnen.. Als ie maar mooi glimt, makkelijk blaast, en vooral degelijk is. En wat dat betreft het ik met mn Main trompet een prima ervaring.
Mijn advies: Begin eerst maar eens met een goedkope nieuwe bij een winkel waar je gewoon garantie hebt en terecht kunt als er iets mee is... En als hem het trompetspelen goed bevalt kun je na een paar jaar forums afstruinen alsnog eens verder kijken. Amen
_________________ www.qwark.nl
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Luciën
|
Berichttitel: Re: beginners trompet? Geplaatst: 05 jul 2012 15:53 |
|
|
Als je goede ervaringen hebt, geen probleem. Ik hoor echter vaak van trompetten die na een jaar er nog wel mooi uitzien, maar waarvan de ventielen volledig uitgesleten zijn. Dat vind ik het grootste probleem. Niet de lak die er af gaat. Citaat: Heb mij pas een oranje Main gekocht (92 euri) voor een festival in Oostenrijk, en moet zeggen dat het een prima toeter is. Deed zo op t eerste gezicht weinig onder voor mn Van Laar vond ik.. (en ja, kom maar op met de reacties :p) Mij ga je niet horen. Ik zou het zelfs prettig vinden als er een lijstje kwam met goedkope trompetten die het wel langer dan 2 jaar volhouden bij intensief gebruik. Zou zelfs een sticky kunnen worden.
_________________ "Riding with Fats Waller on the Super Chief He said, music's real, the rest is seeming" (Bill Withers in "Soul Shadows")
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Re: beginners trompet? Geplaatst: 05 jul 2012 16:24 |
|
 |
| Moderator |
|
|
Rekensommetje.
Je koopt voor 250 een nieuwe toeter. Een blinkende Aziaat. Als het kind ermee stopt, is het instrument nauwelijks meer de moeite waard. Want de afwerking is niet mooi, en wordt alleen maar lelijker. Dus je verlies sowieso 250 euro.
Stel, je kind gaat door. Dan wil je natuurlijk op termijn een degelijk instrument. Eentje waarbij het kind ook gesteund wordt door het instrument. Een comfortabel instrument. Die zijn 2e hands al voor een mooie 800 euro te koop. Bij een muziekzaak, ruil je dat ouwe ding misschien voor 100 euro weer in. Dan heb je dus 150 euro weg gegooid.
Stel je geeft die 800 euro uit bij een particulier: die wil waarschijnlijk geen ruiltje maken. Dan ben je dus 250 euro, plus 800 euro kwijt. Is 1050 euro.
Stel, je koopt gelijk een mooi degelijk tweede hands instrument uit een hogere klasse. Voor 800 euro. Die dingen verliezen vaak minder snel hun waarde. Want ze hebben hun kwaliteit bewezen. Met een beetje goeie wil, en wat geduld, kun je het ding dan toch weer voor 800 euro, of misschien iets minder weer kwijt. Dus dan is je verlies alsnog het kleinste.
Ik zou het wel weten.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
delano
|
Berichttitel: Re: beginners trompet? Geplaatst: 05 jul 2012 19:06 |
|
Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33 Berichten: 2144 Woonplaats: Utrecht
|
helemaal eens met Marnix, met dien verstande dat 800 euro voor een professionele instrumentenwinkel normaal is maar op marktplaats of ebay zou het ook wel voor wat minder kunnen. Wat dacht je ve Kanstul ML-bore Meha? http://link.marktplaats.nl/575154633
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Jaws
|
Berichttitel: Re: beginners trompet? Geplaatst: 06 jul 2012 09:01 |
|
Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57 Berichten: 529 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
Marnix vergeet in zijn verhaal het budget dat de ouders hebben. Niet iedereen kan zomaar even 800 euro weg leggen voor een object waar je geen verstand van hebt. Als je geen verstand hebt van de waarde van 2e hands trompetten bij inkoop en verkoop, is dat een heel groot risico. Zeker met de gedachte dat het kind na 1 jaar kan stoppen. Daarom zou ik een ouder die onbekend is met trompetten het eerste deel van Marnix zijn verhaal aan bevelen. marnix schreef: Rekensommetje.
Je koopt voor 250 een nieuwe toeter. Een blinkende Aziaat. Als het kind ermee stopt, is het instrument nauwelijks meer de moeite waard. Want de afwerking is niet mooi, en wordt alleen maar lelijker. Dus je verlies sowieso 250 euro.
Stel, je kind gaat door. Dan wil je natuurlijk op termijn een degelijk instrument. Eentje waarbij het kind ook gesteund wordt door het instrument. Een comfortabel instrument. Die zijn 2e hands al voor een mooie 800 euro te koop. Bij een muziekzaak, ruil je dat ouwe ding misschien voor 100 euro weer in. Dan heb je dus 150 euro weg gegooid.
_________________ www.qwark.nl
|
|
| Omhoog |
|
 |