Trouwens Wynton speelde op een Schilke, net zoals Malcolm McNab en Rick Baptist. Ik geloof dat Maurice Andre nu op een Stomvi speelt. Dat is een kopie van de Schilke.
hmm ja dat zal best dat die monettes mooi zijn enzo, maar ik heb zo mijn scepsis als ik naar de prijzen kijk, waarvoor je ook maar een onhandig ding krijgt, zonder 4e ventiel ( waarvan de functie bewezen is ) en dan moet je er al bijna 2 kopen omdat monette ze alleen in Bes of in A levert, terwijl het systeem van de dubbele leadpipe prima voldoet.
Als je die koopt is het naar mijn mening weggesmeten geld.
Dat zal wel meevallen. Als je hem alleen voor Bb of A bouwt hoef je ook minder te compenseren met een extra ventiel.
Daarnaast is het mogelijk om een instrument beter stemmend te krijgen dan sommige merken aanbieden. De nieuwe Bachs bijv. vind ik slechter stemmen dan mijn oude. Dmv metingen kun je een instrument beter stemmend krijgen. Dat apparaatje heb ik bij Hub ook gezien. Maar je blijft altijd met de natuurwetten te maken hebben.
Maar ik had de Monette er ook alleen maar opgezet voor de vorm. Ik speel geen piccolo dus kan ook niet mijn menig erover geven. Ik weet wel dat de Schilke veel gebruikt wordt door profs.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen