Karel schreef:
De Destino trompet schijnt ook geweldig aan te slaan in Amerika. De levertijd is slechts 30 dagen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat Franz Straub dit in zo'n korte tijd allemaal voor elkaar krijgt. Weet jij hoe dit zit?
Voordat ze verkocht werden is Staub al druk aan de productie begonnen. Dus hij heeft een half jaar de tijd gehad om vooruit te werken, Doc moest eerst een website laten bouwen, hij verkoopt ze namelijk alleen zelf. De 30 dagen levertijd kunnen ze ook niet vol blijven houden als het een succelvol instrument blijft.
Vwb de ontwikkeling:
Byron Autry is naar Franz gegaan met een aantal basisgegevens, hem verstrekt door door Doc. Franz heeft dit ingepast in zijn eigen design en met de know how van hen samen hebben ze een eerste prototype gebouwd. Doc is daarop naar Duitsland gegaan waar hij hem heeft uitgetest. Die week was ik ook aanwezig. Dit eerste prototype bleek meteen een schot in de roos. Er zijn nog wel een aantal kleine aanpassingen gedaan maar de basis is ongewijzigd gebleven.
Franz heeft nu een aantal van zijn eigen ideeën en verdere ontwikkeling in een toeter gestopt en dit prototype heb ik momenteel in huis voor een week of twee om uit te testen. Vooral de projectie liet nogal te wensen over maar dat zou nu opgelost moeten zijn, wordt dus vervolgd.
De C-trompet schijnt ook enorm goed te zijn maar deze heb ik nog niet uit kunnen proberen want hiervan is de productie voor de VS niet bij te houden. Ik heb dus nog geen exemplaar gekregen.