|
Ik had in eerste instantie niet gezien dat je de volgorde van de instrumenten op de site had staan en ging vol nieuwsgierigheid luisteren. Mijn mening: De Bach's lagen allemaal zeer dicht bij elkaar, helemaal niks mis mee. De B7, zoals ik later las, kwam voor mij als de beste opname er uit. Het geluid was gewoon veel beter en mooier (naar mijn smaak), dan de vier voorgaande opnames op de andere trompetten. Ik vond de Yamaha de minste, terwijl ik het waarschijnlijk wel een goede trompet zal vinden. Slechte instrumenten zaten dan ook niet in dat rijtje van vijf. Wat ook te horen was, was dat je het beste uit de voeten komt op de B7. Gewenning of kwaliteit van het instrument? Waarschijnlijk beide, al begrijp ik dat je regelmatig eens een andere trompet pakt. Laten we het dan maar op het vakwerk van Hub van Laar houden. In ieder geval interresant en het lijkt me leuk om dat ook een keertje te doen.
Jeroen.
P.S: In het lead stukje vind ik de Yamaha veel beter dan Bach's en eigenlijk minstens net zo goed als de Van Laar. Ik heb eigenlijk meer naar de Stamp opname geluisterd, want dat is voor mij wat interessanter om te vergelijken. Zo'n langzame "lastige" oefening legt veelal manco's in instrumenten (of spelers) bloot.
_________________ Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!
|