Rolando schreef:
Ik vind als je 2 maanden nodig hebt om aan een trompet te wennen, dat je geen goede keus gemaakt hebt. Een trompet moet gelijk lekker aanvoelen en makkelijk te bespelen zijn.
Dat gaat wel op voor "normale" trompetten zoals een Bach, Yamaha of Schilke maar dit soort trompetten vragen toch wat meer tijd. Ik moest ook 2 weken wennen aan mijn toenmalige Monette en de generation X vraagt ook die tijd omdat het zo anders aanvoelt.
Ik ben nu een Harrelson Muse aan het testen en ondanks dat ik er al een concert op gespeeld heb merk je toch dat je er aan moet wennen omdat ie zo anders gebouwd is. Datzelfde ging ook op voor de Getzen Genesis die ik al getest heb, dat is een broertje (of zusje) van de Gen X.
De Calicchio die ik gespeeld heb duurde ook maanden voordat ik de kicksen voor het grootste deel kwijt was. Die kicksen onstonden ook door een totaal ander speelgevoel. Maar het zijn natuurlijk wel mooie en kwalitatief goede toeters.
Als je een Ferrari of Land Rover koopt nadat je jaren een gewone middenklasser hebt gereden, moet je ook even wennen...