trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Inspelen of niet.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 05:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2002 10:31 

Voor de luie mensen onder ons:

Als je geen zin hebt om je hele instrument schoon te maken maak dan in ieder geval de leadpipe en de stembocht met wat lauw water en een rager schoon. Het meeste vuil blijft daar al hangen....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 okt 2002 13:58 

Ik weet niet of het al gesugeerd is maar ik neem mijn trompet regelmatig mee onder de douche. Ben ik schoon en mijn trompet ook.

Alleen doe dit niet vlak voor een optreden, er gaat altijd iets mis! :oops:

trompetet

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 okt 2002 15:04 

Trompetet schreef:
Ik weet niet of het al gesugeerd is maar ik neem mijn trompet regelmatig mee onder de douche. Ben ik schoon en mijn trompet ook.

Nou, als ik telkens mijn trompet mee onder de douche zou nemen dan zou mijn vrouw stikjaloers worden :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 okt 2002 19:02 

mijne ook...ik besteed al zo veel tijd met m'n trompet...:mrgreen: , trouwens douchen met je vrouw is ook veel leuker :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 okt 2002 08:06 

Maar dagelijks een spittball erdoorblazen gaat waarschijnlijk makkelijker met je trompet......

8O

Profiel  

Berichttitel: Spitballs
BerichtGeplaatst: 22 okt 2002 10:05 

Rick,

ik had je al eens eerder positief gezien over die spitballs.
Ik heb zelf helaas erg slechte ervaringen met die krengen; Het vuil wordt voornamelijk verplaatst. Er bestaat een serieus risico dat vuil uit je buizen opeens verderop in de ventielhuizen komt te ziten. En dat is toch echt wel de LAATSTE plaats waar je vuil wilt hebben! :x
Ik heb ze jaren geleden voor het laatst gebruikt (soortgelijke ervaringen heb ik toen om mij heen vernomen), en raadt ze daarom met klem af sinds die tijd.

MIjn advies: stop een ragertje voor mondstuk en een voor leadpipe standaard in je koffer.
Als je wilt kan je dan voor een optreden nog even heel snel een laatste (risico vrije) schoonmaakbeurt geven. 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 okt 2002 15:25 

De opmerking boven was natuurlijk vooral als (flauw?) grapje bedoeld, maar toch:

Ik heb er niet veel problemen mee, maar ik ken inderdaad ook niet veel mensen die ze gebruiken. Met name bij regelmatig gebruik, en na gebruik doorspoelen (thuis altijd mogelijk), lijkt me er niet veel aan de hand. Wat was jou directe ervaring? moeilijkheden met de ventielen? Misschien toch iets om dan rekening mee te houden.
Mijn ervaring is, dat het meeste vuil aan het begin van het instrument ontstaat, en hoe verder het naar voren zit, hoe meer het stoort. Als het je ventielen gaat hinderen ben je natuurlijk van de regen in de drup.
Zijn er meer ervaringen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 okt 2002 18:16 

ik had laats na het lezen van wat reacties gevraagd om een spitball bij de plaatselijke muziekwinkel, de man die me hielp zei: ,, ja jongen, die verkopen we niet meer, omdat we er veel slechte ervaringen mee hebben. Soms blijft hij hangen en dan ben je mooi klaar". precies kan ik me het niet meer herrinneren maar hij raade het mij het in iedergeval af.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur