trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Getzen of Yamaha
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 maart 2007 17:40 

Natuurlijk zijn er meer die Yamaha kopen in vergelijk met Hub van Laar, de beste man kan nu de aanvragen al bijna niet aan dus laat de rest maar lekker op een Yamaha of Bach spelen... :wink:

Profiel  

Berichttitel: Re: okee dan
BerichtGeplaatst: 15 maart 2007 19:13 

Theo van Kampen schreef:
Tsja, 't is nou eenmaal mijn hang up, maar ik vind het triest dat dat er fabrikanten zijn die voor hun topinstrumenten tussen de ruim 2 en 3 duizend ballen durven te vragen waar in no time de gaten in de leadpipe vallen. Voor dat geld kan er heus wel iets knaps op gezet worden.
Inderdaad speelt de Holton ST307 van mijn gabber ontzettend lekker, mooie donkere sound mét een geweldige projectie; ideaal!, jammer dat de ventielen steeds blijven hangen en de leadpipe, nou ja, laat ik er maar over ophouden, hoewel? Niet alleen de leadpipe dit onder de rode pitten, óók de stembuis........ De importeur is inmiddels failliet ofzo en dat gaan we dan maar lekker met de mantel der liefde bedekken?
Er zijn trompetmakers zat die wél kiezen voor kwaliteit. Daar zou ik dan ook eerst gaan shoppen. Die maken nl. ook toeters met een lekkere sound en goede projectie.
Fuck Conn/Selmer, Kanstul en die andere oplichters!

nogmaals: vanwege 1 instrument met mankementen, moeten we "ze allemaal maar fucken" ???

zo dacht men vroeger ook dat de Joden de pest naar europa brachten, terwijl er misschien maar 1 Jood was die evenals zovele andere mensen de pest meenamen...

Misschien een overtrokken vergelijking, maar je overdrijft vreselijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 maart 2007 19:36 

Conn/Selmer heeft het zeker laten versloffen de laatste tijd, maar ik lees erg goede verhalen over die nieuwe "True Bach" serie. Die schijnen een stuk beter te zijn dan voor de staking.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 maart 2007 23:59 

Waar gaat dit over . . . :?: :?: :?:

Als een vereniging geld voor een Yamaha 8310 wil neertellen dan ga je in die prijsklasse
toch gewoon alles uitproberen en degene die je bevalt pik je eruit. Na een gezellige en uitvoerige testdag laat je bij het verlaten van het pand de penningmeester afrekenen en ga je thuis uit je dak met je nieuwe aanwinst . . . . . ("en toen werd ik wakker")

Heb een tijdje op een oude studenten-Yamaha gespeeld en die zat al behoorlijk goed in elkaar en voldeed prima. Alles wat daarboven zit kan alleen maar beter zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2007 02:42 

theo schreef:
Waar gaat dit over . . . :?: :?: :?:

Als een vereniging geld voor een Yamaha 8310 wil neertellen dan ga je in die prijsklasse
toch gewoon alles uitproberen en degene die je bevalt pik je eruit. Na een gezellige en uitvoerige testdag laat je bij het verlaten van het pand de penningmeester afrekenen en ga je thuis uit je dak met je nieuwe aanwinst

Een dagje uittesten mag wel, maar tegen de verkoper zeggen 'ik neem m effe 15 jaar mee om te zien of ie niet te snel rot' zal toch niet gaan, he. Je bent dan toch aangewezen op ervaringen van mensen die al langer op zo'n instrument spelen. Bij voorkeur wel een grotere groep, niet een enkel geval.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2007 09:00 

HenkMetselaar schreef:
[quote="]

Een dagje uittesten mag wel, maar tegen de verkoper zeggen 'ik neem m effe 15 jaar mee om te zien of ie niet te snel rot' zal toch niet gaan, he. Je bent dan toch aangewezen op ervaringen van mensen die al langer op zo'n instrument spelen. Bij voorkeur wel een grotere groep, niet een enkel geval.[/quote]

Er wordt over een nieuwe Yamaha gesproken; een merk dat zich lijkt mij toch al langere tijd bewezen heeft wat betreft kwaliteit. Helemaal als het gaat over de lijn waartoe de 8310 zich mag rekenen.
Natuurlijk zijn ervaringen van anderen zinvol in het nemen van beslissingen (ik maak daar zelf ook gebruik van) maar zoals ik al zei zou ik in deze prijsklasse, bij de genoemde merken gewoon een model uitkiezen dat lekker speelt.

Profiel  

Berichttitel: Re: okee dan
BerichtGeplaatst: 16 maart 2007 14:34 

camel schreef:
nogmaals: vanwege 1 instrument met mankementen.............

.

Eéntje? Dan lees jij dit forum niet goed. Maar dat wisten we al.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: bullshit!
BerichtGeplaatst: 16 maart 2007 15:34 

Theo van Kampen schreef:
Nou eh kameel, ik heb juist het idee dat de meeste van die instrumenten die jij oplepelt steeds slechter worden.

Een nieuwe toeter kan nog zo lekker spelen, als ie na 4 jaar aan revisie of vervanging toe is zou ik het wel weten.

Hmmm, kan Yamaha nóg slechter worden dan die rotte pijpen uit het verleden 8O

Maar dan nog zou ik liever 4 jaar tevreden spelen op een Yamaha of Calicchio dan levenslang op een instrument dat me niet bevalt!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur