trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompetzaak omg. Groningen?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 05:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2007 23:53 

Dat wist ik neiteens :P en heb ze allebei wel ergens op msn...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2007 02:44 

Heerenveen = van der Glas? Da's ook niet alles..... Een goede muziekzaak voor blaasinstrumeten is er niet in Noord-Nederland. Wel wat kleine handelaartjes die op hun gebiedje wat interessants hebben, voor de rest moet je zuidwaarts..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2007 09:37 

Fliscorno schreef:
Heerenveen = van der Glas? Da's ook niet alles..... Een goede muziekzaak voor blaasinstrumeten is er niet in Noord-Nederland. Wel wat kleine handelaartjes die op hun gebiedje wat interessants hebben, voor de rest moet je zuidwaarts..

Helemaal mee eens...Als je een Jupiter pocket trompetje nodig hebt ga je naar Vd.Glas. Voor serieuze dingen moet je toch echt verder weg.

Maareh Fliscorno...welke kleine handelaren hebben 'wat interessants' volgens jou?
Ben benieuwd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2007 12:58 

Erik v/d Heijden schreef:
Is bestellen via musicallin niet een idee?
Bedankt voor de suggestie, maar nee. Zaken als dempers wil ik eerst uitproberen voordat ik ze koop.
Jammer dat er in Groningen niks is. Dan moet ik binnenkort inderdaad maar weer eens naar Van der Glas.
Erik_W schreef:
Welke andere zaken zitten er eigenlijk in Groningen? Ik kan er niets vinden
Tonika, Muziekhuis Westerhaven, Alb. Hahn (piano) zijn de 'grote', hoewel er ongetwijfeld nog wat kleine zaakjes zijn die bv. alleen gitaren verkopen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2007 14:53 

L J schreef:
Fliscorno schreef:

Helemaal mee eens...Als je een Jupiter pocket trompetje nodig hebt ga je naar Vd.Glas. Voor serieuze dingen moet je toch echt verder weg.

Maareh Fliscorno...welke kleine handelaren hebben 'wat interessants' volgens jou?
Ben benieuwd.

Wat weten jullie ervan?.. waarshijnlijk heb je een keer de showroom gezien en inderdaad dat is niet veel soeps. maar ze hebben achter echt nog leuke toeters liggen..
En het gaat hier om een studie demper, en die hebben ze sowieso...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2007 15:12 

cees schreef:
Wat weten jullie ervan?.. waarshijnlijk heb je een keer de showroom gezien en inderdaad dat is niet veel soeps. maar ze hebben achter echt nog leuke toeters liggen..
En het gaat hier om een studie demper, en die hebben ze sowieso...

Heb een paar slechte ervaringen met het verkooppersoneel (de reparatie-afdeling is wel ok, beetje duur, maar OK). Ze zijn niet geinteresseerd in indidviduele kopers, waarschijnlijk omdat zoveel fanfares en brassbands in friesland automatisch bij hen terecht komen (en drumbands voor Majestic) en ze daar hun brood mee verdienen. Individuen zijn lastig.

Misschien hebben achter ze iets meer interessants liggen dan in de showroom (waarom eigenlijk? willen ze dat niet verkopen?), ik heb hun er niet kunnen betrappen goed op de hoogte te zijn met nieuwe ontwikkelingen, nieuwe trompetten e.d. Een heel verschil met bv. Pfeiffer in ieder geval.

Tuurlijk hebben ze dempers zowieso, maar ze zijn ook niet de goedkoopste, dus als je spul nodig hebt, ga dan naar Noordwijk of Rijswijk, heb je een leuk dagje :-) N.B. heb twee keer een demper besteld om per post te ontvangen.. nooit gekregen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2007 15:23 

L J schreef:
Fliscorno schreef:

Ben benieuwd.

• Tjipke Pasma (St.Annaparochie of zo) kan je een goede hoorn leveren en andere instrumenten van bv. Willson, en repareren
  • Atelier Cuprum in Dokkum kan goed instrumenten reinigen (ultrasoon) en repareren (goed en veeel goedkoper dan vdGlas) en kan alle accessoires leveren
  • idem Atelier Aerofoon (Eastermar/Schuilenburg) voor houten blaasinstrumenten
  • Hummel Groningen voor saxen
  • Helfred van der Veen (Grijpskerk) voor tuba's

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2007 15:44 

Fliscorno schreef:
Ze zijn niet geinteresseerd in indidviduele kopers
Ik heb compleet andere ervaringen. Toen ik enkele jaren geleden een nieuwe trompet wilde heb ik bij v/d Glas eerst een hele tijd trompetten zitten uitproberen, en heb er vervolgens 3 mee naar huis genomen om een paar weekjes uit te proberen. Was totaal geen probleem, en toen ik ze terugbracht (met het doel één ervan te kopen) werd me zelfs aangeboden nog een paar andere trompetten mee te nemen!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur