Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
jacky
|
Berichttitel: Geplaatst: 01 feb 2008 12:51 |
|
|
|
ik heb ook een kanstul.
kanstul trompetten zijn zonder twijfel goed. ze hebben ook een breed gamma aan modellen.
de mijne is zo'n 10 jaar oud, en van koperrot heeft het instrument geen enkele last.
ik maak wel ongeveer maandelijks de leadpipe schoon, en af en toe het instrument eens doorspoelen met wat warm water. verder doe ik er weinig aan.
de stemming is goed en de ventielen lopen perfect.
de kwaliteit van de lak vind ik wel wat minder.
in B en NL, zijn ze ook nog niet zo bekend, maar in andere delen van de wereld wordt er wel veel op gespeeld, maar dat heeft meer met het dealer-netwerk te maken denk ik.
ik ga er vanuit dat ze quasi gelijkwaardig zijn aan de andere bekende merken zoals yamaha, getzen, enz. het één model is het andere niet...
bij elk merk zit er wel eens een model tussen dat wat minder is...
maar als er al verschillen zijn, dan zijn die eerder miniem en vaak zit het ook wel wat tussen de oren.
maar om niet te ver af te dwalen : ik geef voor de algemene kwaliteit 8 op 10.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pietertjagerke
|
Berichttitel: Geplaatst: 04 feb 2008 18:50 |
|
Geregistreerd: 27 aug 2007 14:08 Berichten: 8 Woonplaats: Wortegem-Petegem
|
|
Ik heb sinds een klein jaar het Kanstul X model gekocht en ben er héél blij mee.
Ik ben indertijd voor de aanschaf ervan ook geïnformeerd geweest betreffende de mogelijk tot red rot (vooral via deze site, op trumpetherald kan er geen woord verkeerd over Kanstul gezegd worden), maar ik heb er geen last van want dit kan op gelijk welk instrument het geval zijn. Het is volgens mij een kwestie van onderhoud. Het is inderdaad zo dat ze in België en Nederland niet echt bekend zijn, maar in andere landen behoren ze tot de topmerken. Het is een kwestie van proberen. Alleszins een hoogkwalitatief merk, maar zo zijn er meerdere.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Brassplayer
|
Berichttitel: Geplaatst: 06 feb 2008 21:47 |
|
Geregistreerd: 12 dec 2004 19:44 Berichten: 15 Woonplaats: Ter Aar
|
|
Ik speel al jaren met veel plezier op een ZKT 1510
Geen last van red rot.
"t is gewoon een geweldig instrument.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 06 feb 2008 22:26 |
|
 |
| Moderator |
|
|
Mwa, Kanstul is alweer een paar jaartjes bekend hoor.
In de goeie ouwe tijd dat Jos Kieft nog dingen deed, waren die al via hem te koop.
En later via Hanssen in Kerkrade, en nu bij veel meer dealers in Nederland en Belgie.
En topmerk? Ach joh, dat is zo relatief allemaal.
De piccolo's schijnen erg goed te zijn. En ook de Es D is van mooie kwaliteit.
Ik had ooit een C trompet en die was wel erg mooi afgewerkt, maar beviel totaal niet op de klank in de hoogte, maar ik ken ook trompettisten die er ziekelijk mooie dingen uit kunnen toveren.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Roadracer
|
Berichttitel: Hoe ziet ROT er eigenlijk uit in het begin ? Geplaatst: 23 maart 2008 23:16 |
|
|
|
Het is een tijdje geleden dat ik nog op de site was maar heb het ook erg druk gehad.
Kan er iemand me zeggen hoe je rot erkend ? Heb vorig jaar eind september een Kanstul 1523 Es gekocht en zie nu net dat er op de leadpipe onder de lak een goenachtige vlek van een 3 cm te zien is.
Dacht eerst dat het een zweetafdrukwas maar het zit echt onder de lak zelf.
Als je weet wat ik met de vorige allemaal heb voorgehad voor het in orde was kan je begrijpen dat ik niet sta te springen om weer naar Hansen te rijden.
Verder ben ik zeer tevreden met de Es , zowel in Es als in D .
RR
_________________ It's easy to play, but hard to play easy
Kanstul Signature1500A Copper
Stomvi Master EB/D
Stomvi Elite Piccolo
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
L J
|
Berichttitel: Geplaatst: 25 maart 2008 11:07 |
|
Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54 Berichten: 1038 Woonplaats: Groningen
|
|
Normaal kun je het beste de leadpijp schoonmkane, zie je daarna nog onregelmatigheden aan de binnenzijde t.h.v. de vlek, dan zou het best red rot kunnen zijn.
Bij een lang model es/d wordt dit echter lastig. Red rot presenteert zich meestal als blaasjes onder het zilver. Als het echt alleen een groenige vlek is maar geen oppervlakte onregelmatigheid, zou ik me niet te druk maken.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Roadracer
|
Berichttitel: Toch even naar Hansen Geplaatst: 25 maart 2008 15:47 |
|
|
|
Heb gisteren de trompet eens grondig opgepoetst ( iets dat ik elke maand doe) en het lijkt net of de zilverlaag weg is . Het lijkt dat het materiaal zelf zichtbaar is . Toch lijkt het dat de beschermlaag ( laklaag) er nog is . DUs ik vrees dat binnen korte tijd de zilverlaag gaat lossen .
Na 6 maand vind ik dat toch wel vroeg , niet?
Dus maar terug naar Hansen ermee . Maar wat kan ik eisen ? Aangezien ik uit Belgei kom ken ik de Nederlandse wetgeving niet zo goed over zulke zaken.
RR
_________________ It's easy to play, but hard to play easy
Kanstul Signature1500A Copper
Stomvi Master EB/D
Stomvi Elite Piccolo
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
flugel
|
Berichttitel: Geplaatst: 26 maart 2008 09:41 |
|
Geregistreerd: 18 dec 2002 12:45 Berichten: 651 Woonplaats: Nuenen
|
|
Ontbinding van de koopovereenkomst op grond van non-conformiteit.
_________________ Let's make some noise!!
|
|
| Omhoog |
|
 |