trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Amplitude - bepaling en effect hiervan
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 16 jun 2024 03:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 apr 2002 09:15 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Dat zie je toch niet helemaal helder Hornblower. Wat je tot nu toe allemaal aan exacte wetenschappelijkheden bij het trompetspelen haalt, zijn zaken waar een gemiddelde amateur waarschijnlijk helemaal niet eens mee bezig wil zijn. Zoals ik al eerder zei, trompet spelen doe je om muziek te maken en niet om een wetenschap te be-oefenen toch? Ik denk dat op zo'n manier het einde zoek is aan het veranderen van instrument en speelmanier. Een hoop amateur collega's hebben daar de technische ondergrond niet voor (is trouwens helemaal geen schande). <br>Erg lullig als er straks mensen op dit forum komen, met verhalen dat ze helemaal in de knoei zitten met hun trompetspel, door al die zeer geavanceerde verhalen. <br>Dan zijn ze weer terug bij af en moeten op zoek naar tips die ze weer goed op weg kunnen helpen, zodat ze uiteindelijk weer spelen, zoals ze deden voordat ze begonnen te klooien.<br>Laten we het financiële gedeelte van deze "zoektocht" maar even buiten beschouwing. $$$$$


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 apr 2002 09:23 
Offline

Geregistreerd: 04 okt 2001 11:14
Berichten: 64
Woonplaats: Hoofddorp
Helemaal mee eens, toevallig lees ik in mijn agenda het volgende citaat:<p>"Perfectionisme remt vaak de creativiteit."<br>

_________________
Piano spelen op een trompet is niet leuk, andersom wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 apr 2002 11:17 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
Jeroen toch ... daar gaan we weer; pffft ... <p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 apr 2002 11:41 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Nee, blower, daar gaan we helemaal niet weer...(alsjeblieft zeg)<br>Ik vindt gewoon dat je rekening moet houden met anderen. Pro's zullen dit verhaal wel of niet geloven, maar fanatieke amateurs met net even te weinig kennis kunnen er behoorlijk mee het bos ingestuurd worden. Niet leuk dus! <br>Het is op zich interresant spul, maar denk je niet dat je je doel een beetje voorbij schiet? Trompet spelen blijft muziek maken...Je hebt gelukkig al een wijze stap gezet door naar Andre Heuvelman te stappen voor les. <br>Het is al vele keren gezegd, maar studeren is nog steeds de belangrijkste weg naar verbetering (en niet je spullen blijven veranderen)...zoals Daniël al meerdere keren heeft gezegd: It's the man behind the gun. <br>Trouwens, in dit forum sta ik bekend als HighQ.<p>P.S.:wat is dat verdomde "pfffffft" toch?<p>Edited by: HighQ


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 apr 2002 12:18 
Offline

Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49
Berichten: 185
Woonplaats: hierzo
Pffffft...zal wel valse lucht zijn....<p>;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 apr 2002 12:47 
ook ik wil dan toch eigenlijk mijn reactie wel even geven betreft dit onderwerp.<p>in principe heb je (hornblower) best gelijk met die "wetenschappelijke" stellingen. als je trompetspelen voor de lol doet, en je ook geïnteresseerd bent in de natuurkundige zaken van een trompet kan het best allemaal heel interessant zijn. maar dit kan je je dan ook als niet prof. permiteren.<p>iemand die zijn geld er mee moet verdienen, moet presteren, de druk aan kunnen die op je schouders ligt, niet alleen om je baan te behouden, maar ook om brood op de tafel te hebben enje gezin (indien aanwezig) te kunnen onderhouden.<p>wanneer je je zo gaat richten op al die natuurkundige zaken, en ik spreek echt uit ervaring...geloof me, ga je het steeds in andere dingen zoeken, terwijl eigenlijk het grootste probleem in de 99 v/d 100 gevallen bij jezelf ligt (ja again, it's the man behind the gun). je blijft maar zoeken en proberen, en het wordt alleen maar frustrerender als het niet lukt of niet werkt waardoor je uiteindelijk in een soort van neergaande spiraal komt te zitten. en bovendien kost het nog een hoop geld ook...<p>ik geloof, maar vergeef me als ik het onjuist heb, dat arnold jacobs de term "paralyses by analsys" gebruikte. wat betekend dat je je zo op je equipment en je speelmanier gaat richten en het gaat analyseren dat je gewoon op een gegeven moment niet meer kán spelen... en ik spreek uit ervaring!! er zijn gewoon domweg TE VEEL dingen zoals spieren, reflexes, etc. etc., die je bij het trompet spelen gebruikt, je kan ze niet allemaal sturen. als je op deze manier blijft spelen zijn er zoveel dingen waar je je tijdens het trompet spelen rekening mee moet houden, dat je aan het muziek maken en "fun" zelfs niet eens meer toekomt.<p>trompet spelen is eenvoudig maar niet makkelijk. <p>"playing the trumpet is simple, not easy" - j.stamp<p>Edited by: administrator


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 apr 2002 12:55 
Offline

Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49
Berichten: 185
Woonplaats: hierzo
Da's waar, maar zijn verhaal klinkt zo van "zo is het, en niet anders"<br>...en zoals je gemerkt hebt, lokt dat verhitte discussies uit. <p>Edited by: pygmy twylyte


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 apr 2002 13:18 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
Ik denk dat ieder voor zich gewoon het evenwicht moet zien te vinden in hoeverre hij kleine modificaties aan zijn instrument aanbrengt. Uiteraard is de persoonlijke inbreng factor nr. 1, maar niets let je om je instrument naadloos te laten aansluiten op je blaasmanier ... De middelen zijn er, en velen maken er dankbaar gebruik van (ook profs !).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.