trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bastrompet Stagg77-TBR
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 17:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2009 09:21 

Adriaan Kragten schreef:

Als je ziet hoe veel onderdelen en materiaal er in een bastrompet zitten dan is het toch onbegrijpelijk dat een instrument voor deze prijs kan worden aangeboden in aanmerking nemend dat de Franse leverancier er ook nog wat aan moet verdienen.

Dat is vrij logisch lijkt me. Die Chinese/Aziatische fabrikanten zullen voor die prijs echt niet het beste materiaal inkopen. ( Dus geen bauerfeind ventielen, en ook het plaatmateriaal zal niet het beste zijn dat de messing/koper/etc fabrieken produceren ). Daarnaast verdienen de arbeiders daar nauwelijks meer dan een kommetje rijst voor hunzelf en de koters, dus dat zijn de kosten ook al niet ( ik chargeer hier even, ja ). Het duurste zal zijn het transport, en wat de (franse) handelaar eraan wil verdienen.

Zet dat tegenover wat een vent als Hub van Laar doet, of een Taylor, of een Eclipse of al die Duitse meesterbouwers. En je snapt waarom je voor kwaliteit meer betaald.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2009 09:30 

Ik snap natuurlijk best dat je voor kwaliteit moet betalen. Maar de vraag blijft of de kwaliteit van de aangeboden bastrompet acceptabel is voor iemand die voor de eerste keer op zo'n instrument wil spelen. Wanneer je als trompettist een bastrompet koopt zal het zowiezo een hele poos duren voordat je er redelijk op kunt spelen en dat geldt net zo goed wanneer je een instrument van topklasse aangeschaft zou hebben. Zelfs met een instrument van topklasse kun je er na een paar maanden achter komen dat een bastrompet toch eigenlijk niets voor jou is maar dan heb je wel het tienvoudige uitgegeven.

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het instrument ook door een Nederlandse leverancier aangeboden wordt en dat heeft als voordeel dat je hem eerst kunt bekijken en uitproberen voordat je hem aanschaft.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2009 10:22 

Adriaan Kragten schreef:

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het instrument ook door een Nederlandse leverancier aangeboden wordt en dat heeft als voordeel dat je hem eerst kunt bekijken en uitproberen voordat je hem aanschaft.

Ah, da's heel mooi. en ook verstandig om 'm eerst uit te proberen, hoewel ik 't me afvraag hoeveel nut dat in dit geval heeft want hoe kan je de bespeelbaarheid van dit instrument testen als je geen ervaring met 't fenomeen bastrompet hebt?

Ik ben eens in de gelegenheid geweest een zwikkie instrumente van Chineese makelij uit te proberen, 't merk weet ik niet meer maar 't kon best nog wel 's Stagg geweest zijn. 't Waren allemaal instrumenten met draaiventielen.
De bugels waren verrassend goed! Maar de cornetten, daar viel echt niet op te spelen zo vals. Hoe krijgen ze 't voor elkaar dacht ik nog. Je zou toch denken dat ze prototypes eerst ter beoordeling van een prof ofzo zouden overleggen, maar dat is waarschijnlijk niet gebeurdl. Dit om de kosten nòg lager te krijgen?

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2009 20:35 

De Nederlandse leverancier (brassheavy) blijkt hem toch niet op voorraad te hebben dus uitproberen is er niet bij . Hij zegt hem wel in ongeveer een week per post te kunnen leveren en als hij niet bevalt kun je hem weer terug geven. Hij zegt er drie verkocht te hebben aan trombonisten die er natuurlijk sneller aan gewend zijn dan trompettisten. Hij beweert dat de stemming zeer goed is. Lijkt toch de moeite waard om het eens te proberen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 feb 2009 12:41 

ik heb een stagg trompet gekocht lijkt sprekend op een bach,
sterker nog het is gewoon een bach want hij komt uit de zelfde fabriek.
stagg is trouwens een belgische firma met het hoofdkwartier in brussel,
ze laten overal instrumenten maken net als alle grote merken.
heb mijn trompet door enkele goede trompetisten uit laten proberen en
die vonden het een heel goed instrument en konden het verschil niet zien of voelen
met hun echte bach.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 feb 2009 12:44 

wat ik nog vergeet te zeggen dat het grote prijsverschil voornamelijk zit in
de arbeidsuren want die zijn in china veel goedkoper als hier materiaal is tegenwoordig van gelijke kwaliteit

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 feb 2009 12:45 

Als je het hebt over de studenten modellen, keessie, dan zou je nog best wel eens gelijk kunnen hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 feb 2009 15:14 

de verglijking ging met een srad model 37 ml

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur