Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33 Berichten: 2144 Woonplaats: Utrecht
Ik weet niet of het verstandig is een intermediate trompet zoals de 4335G(S) nieuw aan te schaffen. Volgens mij kun je dan nog beter de goedkoper studentmodellen ( 2320 of de nieuwere 2335 (M) tweedehands (!) kopen. Volgens mij verschillen de student- en intermediate alleen op amerikaanse wijze: What"s the difference? The price of course you stupid!
Ik denk dat als het blazen gaat lukken de normale geiligheid je snel naar een betere trompet doen verlangen, de meesten hier hebben wel een voorraadje toeters aangelegd: minimaal 2 bestrompetten (lead en allround) een C'tje, 1 of 2 flugeltjes, een piccolootje, evt. cornetje enz.
Als je dan zit met een nieuwgekochte intermediate verlies je ongeveer de helft van je geld in 1 jaar en dat is zonde.
Met een beetje geduld kun je op Marktplaats een goede deal doen in de 2e hands sector die je evt. (nagenoeg) zonder verlies weer kunt verpatsen.
Ikzelf heb via Mp een erg goede (maar zwaar verwaarloosde) Yamaha 6345G gekocht, met redbrass bell en leadpipe, voor 275 eurootjes, 2 dagen reinigen, schuren en poetsen, 50 eurootjes uitdeuken bij Dick van Ingen en zie: een proftrompet van slechts 3 jaar oud met fantastisch klank en ditto compressie voor een habbekrats.
De Yamaha 4335G is de eerste in lijn met monel ventielen waarmee je toch minder problemen kunt verwachten dan de stalen in b.v. de 2335.
Bovendien heeft de 4335 een goldbrass beker.
Niet iedereen gaat gelijk aan het conservatorium denken na een paar weken trompet spelen, in zo'n geval kan een 4335 jaren mee.
_________________ Yamaha Xeno 8335RGS. Bach Stradavarius 37ML, (Vintage, 1978). Bob Reeves 43M, 43C JK 1.5 C Bugel Thomann DennisWick 2bfl
Geregistreerd: 22 okt 2007 11:54 Berichten: 81 Woonplaats: De Zilk
Helemaal mee eens, wat vinden jullie van een Getzen 300 verzilverd? Ik heb dus een 4335G die nu ongelakt is maar ik heb recent twee Getzen 300's gekocht voor de blaaskapel die ik toch beter vond spelen. Spreken makkelijker aan, blazen gemakkelijk door en slotten boven de streep beter dan een 4335. Daarnaast zijn de ventielen van een Getzen veruit superieur aan die van mijn 4335...
Heb nu ook een "Benge" 90b gekocht waar ik de lak van af ga halen. Deze is 5 jaar oud, heb er nog niet op gespeeld, heb hem ongezien gekocht... Ben benieuwd. Is een prof. model, gemaakt bij King, maar de meningen verschillen nogal. Hopelijk een betere toeter dan de 4335, dan gaat die eerdaags in de verkoop op MP.
_________________ Zeus Olympus Copper Bell
Yamaha 4335G customized (raw brass)
Benge 90B
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen