Om dezelfde reden als waarom monteurs er niet van houden andermans gereedschap te gebruiken en schrijvers hun pennen niet uitlenen.
Misschien is het een beetje bijgeloof maar mijn tweedehands bariton was beduidend slechter dan de eerstehands die ik later kreeg.
Hoewel ik hem wel leuker vond spelen.. dat ligt denk ik aan gewenning aan de draaibare kelk en aan sentiment.
Er kunnen na verloop van tijd zoveel problemen ontstaan bij blaasinstrumenten dat ik er toch een beetje huiverig voor ben om er eentje over te nemen. Niet dat ik mensen niet vertrouw maar verborgen gebreken kunnen natuurlijk snel ontstaan in oude instrumenten. Mensen kunnen instrumenten immers wat typisch gebruiken en onderhouden.
Ik woon overigens in Enkhuizen, dat ligt aan de Lelydijk dus aan de andere kant van Lelystad.
Ik ben nog aan het afrijden en kan om die reden niet goed heen en weer om instrumenten te gaan proberen (1,5 uur met de trein). Bij bijna iedere hobby kom ik weer tegen dat Enkhuizen verstoten is van hobbyhandel en hobbyisten.
Trouwens, mijn gitaardealer is Koster. ie zit naast de deur maar ik heb geen idee wat hij heeft aan blaasinstrumenten. Niet op gelet.
EDIT: ik kom nog even terug op de Holton Al Hirt. Zie hem op Marktplaats.

Het is nog kantoortijd dus ik ga vanavond even wat info vragen en ook wat advies inwinnen van wat kennissen.

Waarschijnlijk wordt mij ook dan nog eens verteld om nog even te wachten met mijn aankoop. Dat is mij hier ook al verteld en dat lijkt me wel verstandig.
Er is in ieder geval iemand die absoluut mee wilt kijken voor ik besluit iets te kopen (n.m de dochter van mijn oude lerares). Daar kom ik niet onderuit anders krijg ik het jaren te horen.