trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Gevraagd voor popbandje, zoek naar goedkope hobby trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 09:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 mei 2009 20:57 

Grapje Camel, grapje..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 mei 2009 23:26 

Grapjes zijn alleen leuk als iemand anders ze ook begrijpt. :wink:

Weet iemand of er een site is met dealer reviews voor instrumenten?
Het zal wel niet maar eind vd week ga ik even in de regio kijken met een trompetiste.
't Heeft weinig zin om naar een winkel te gaan waar je het instrument toch niet zal kopen.
Ik ben niet echt in de gelegenheid om voor een tweedehands te kijken, daarnaast heb ik wat slechte ervaringen met instrumenten die niet door mijzelf zijn ingespeeld en onderhouden, dus ik ga een eerstehands proberen vanaf 800 euro dan kan ik later nog spelen met de prijsklasse. Of ik gelijk iets vindt is natuurlijk een tweede maar ik koop toch nog niets.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2009 06:02 

Sommige dingen op dit forum spelen al langer dan 17 mei jl.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2009 08:02 

Ja, maar met de man Zult had ik toch echt niks te maken. Beetje onzin om dat dan toch te blijven memoreren... :roll:

Voor 800 euro kun je goeie instrumenten kopen, op de 2e hands markt.... neem vooral iemand mee die er meer verstand van heeft

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2009 09:06 

Tens schreef:
Grapjes zijn alleen leuk als iemand anders ze ook begrijpt. :wink:

Weet iemand of er een site is met dealer reviews voor instrumenten?
Het zal wel niet maar eind vd week ga ik even in de regio kijken met een trompetiste.
't Heeft weinig zin om naar een winkel te gaan waar je het instrument toch niet zal kopen.

Welke regio is dat?

Profiel  

Berichttitel: te duur!
BerichtGeplaatst: 19 mei 2009 10:54 

Tens schreef:
Ach je moet wat..
Budget is geupgrade naar zo'n 800 euro.

Waarom geen tweede hands kwaliteitstoeter? Voor 550 ballen heb ik een z.g.a.n. Holton Al Hirt liggen. Dan heb je een professioneel instrument en hou je nog 250 euro over voor leuke dempertjes etc.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2009 14:39 

Om dezelfde reden als waarom monteurs er niet van houden andermans gereedschap te gebruiken en schrijvers hun pennen niet uitlenen.
Misschien is het een beetje bijgeloof maar mijn tweedehands bariton was beduidend slechter dan de eerstehands die ik later kreeg.
Hoewel ik hem wel leuker vond spelen.. dat ligt denk ik aan gewenning aan de draaibare kelk en aan sentiment. :P
Er kunnen na verloop van tijd zoveel problemen ontstaan bij blaasinstrumenten dat ik er toch een beetje huiverig voor ben om er eentje over te nemen. Niet dat ik mensen niet vertrouw maar verborgen gebreken kunnen natuurlijk snel ontstaan in oude instrumenten. Mensen kunnen instrumenten immers wat typisch gebruiken en onderhouden.

Ik woon overigens in Enkhuizen, dat ligt aan de Lelydijk dus aan de andere kant van Lelystad.
Ik ben nog aan het afrijden en kan om die reden niet goed heen en weer om instrumenten te gaan proberen (1,5 uur met de trein). Bij bijna iedere hobby kom ik weer tegen dat Enkhuizen verstoten is van hobbyhandel en hobbyisten. :(

Trouwens, mijn gitaardealer is Koster. ie zit naast de deur maar ik heb geen idee wat hij heeft aan blaasinstrumenten. Niet op gelet. :P

EDIT: ik kom nog even terug op de Holton Al Hirt. Zie hem op Marktplaats. :P Het is nog kantoortijd dus ik ga vanavond even wat info vragen en ook wat advies inwinnen van wat kennissen. :) Waarschijnlijk wordt mij ook dan nog eens verteld om nog even te wachten met mijn aankoop. Dat is mij hier ook al verteld en dat lijkt me wel verstandig.
Er is in ieder geval iemand die absoluut mee wilt kijken voor ik besluit iets te kopen (n.m de dochter van mijn oude lerares). Daar kom ik niet onderuit anders krijg ik het jaren te horen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2009 15:06 

Tens schreef:
Om dezelfde reden als waarom monteurs er niet van houden andermans gereedschap te gebruiken en schrijvers hun pennen niet uitlenen.
Misschien is het een beetje bijgeloof maar mijn tweedehands bariton was beduidend slechter dan de eerstehands die ik later kreeg.
Hoewel ik hem wel leuker vond spelen.. dat ligt denk ik aan gewenning aan de draaibare kelk en aan sentiment. :P
Er kunnen na verloop van tijd zoveel problemen ontstaan bij blaasinstrumenten dat ik er toch een beetje huiverig voor ben om er eentje over te nemen. Niet dat ik mensen niet vertrouw maar verborgen gebreken kunnen natuurlijk snel ontstaan in oude instrumenten. Mensen kunnen instrumenten immers wat typisch gebruiken en onderhouden.

Ik woon overigens in Enkhuizen, dat ligt aan de Lelydijk dus aan de andere kant van Lelystad.
Ik ben nog aan het afrijden en kan om die reden niet goed heen en weer om instrumenten te gaan proberen (1,5 uur met de trein). Bij bijna iedere hobby kom ik weer tegen dat Enkhuizen verstoten is van hobbyhandel en hobbyisten. :(

Trouwens, mijn gitaardealer is Koster. ie zit naast de deur maar ik heb geen idee wat hij heeft aan blaasinstrumenten. Niet op gelet. :P

EDIT: ik kom nog even terug op de Holton Al Hirt. Zie hem op Marktplaats. :P Het is nog kantoortijd dus ik ga vanavond even wat info vragen en ook wat advies inwinnen van wat kennissen. :) Waarschijnlijk wordt mij ook dan nog eens verteld om nog even te wachten met mijn aankoop. Dat is mij hier ook al verteld en dat lijkt me wel verstandig.
Er is in ieder geval iemand die absoluut mee wilt kijken voor ik besluit iets te kopen (n.m de dochter van mijn oude lerares). Daar kom ik niet onderuit anders krijg ik het jaren te horen.

Ik weet toevallig dat theo 5 juni ook in enkhuizen is.
Misschien wil hij zijn toeter wel meenemen voor je.

Ik zou toch even nadenken over 2e hands.
Want er zijn een hoop degelijke 2e hands toeters, en die zijn veel beter dan een nieuwe van diezelfde vraagprijs.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur