trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Waar op letten?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 06:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2009 16:01 

Yep, de 23xx hebben stalen ventielen.
De 43xx serie heeft een goldbrass beker bij een gelakte 43xx zie je dat de beker een iets wat roze kleur heeft.
Deze beker geeft theoretisch een warmere klank.
De Yamaha's zijn hun geld wel waard qua kwaliteit /prijsverhouding.

JK 1.5 C
Bugel Thomann
DennisWick 2bfl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 dec 2009 23:43 

Bedankt voor de uitleg Trumpetvos, dat maakt e.e.a. een stuk duidelijker. Alleen wil ik nog wel even op onderstaande passage terugkomen:

trumpetvos schreef:
Yep, de 23xx hebben stalen ventielen.

Nu dacht ik dus eindelijk de verschillen tussen de twee verschillende Yamaha series te kennen, kom ik deze advertentie op marktplaats tegen:

http://link.marktplaats.nl/307520883

Daar staat een Yamaha YTR2335 te koop met Monel ventielen aldus de omschrijving? Is dat dan een speciaal geval / uitzondering of klopt de omschrijving in die advertentie niet?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 dec 2009 09:57 

ik kan je zeggen dat ik de ventielkwaliteit van de 2000 serie maar heel matig vind. Heel erg matig. Welke soort ventielen er ook inzitten, slijten doen ze heel rap.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2010 22:14 

Momenteel heb ik een gebruikte Yamaha 4320 op het oog. Dat is volgens mij de voorloper van de 4335 die momenteel nog nieuw wordt verkocht.
Het is lastig om informatie te vinden over de 4320, maar op basis van enkele berichten op een engelstalig trompet forum zou de 4320 vergelijkbaar zijn met de 4335.

Wat me echter niet duidelijk is, dat zijn die codes die Yamaha gebruikt na het serienummer. Codes als G, GS, EG.
Het zal voornamelijk op de kleur slaan, want G = goudkleurig en GS = verzilverd denk ik. Waar staan dan echter de E in EG voor?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2010 09:55 

G betekent Goldbrass (beker), een beker met wat meer koper erin, zou warmer geluid geven. Zelf heb ik dat ook: 6345G maar het is toch wel een flink scheurijzer.
EG heb ik nooit van gehoord.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2010 18:56 

Standaard zijn ze goudkleurig, tenzij met S aangegeven is dat ze zijn verzilverd begrijp ik hier dan uit? De G slaat dan namelijk niet op de kleur van het instrument, maar op een 'gold brass' beker.

Zou de E dan misschien op 'europe' kunnen slaan, want volgens mij heb ik ergens gelezen dat de A op 'america' zou kunnen slaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2010 20:31 

Klopt, alleen een typenummer b.v. YTR 6335 betekent yellow brassbeker gelakt.
YTR6345G betekent goldbrassbeker gelakt, YTR6345GS idem in zilver.
Volgens mij bestaan er maar twee yamaha-tyrompetten met een E in de type-aabduiding: de YTR 6335SEU, inderdaad in zilver en een voor Europa (EU) ontworpen toeter en de YTR 8340 EM, genoemd naar de japanse trompettist Eric Miyashiro.
De letter H in de typeaanduiding betekent Heavy Wall, een beetje zware beker dacht ik. andere letters verwijzen of naar New York of naar Chigaco of zijn een aanduiding van de trompettist voor wie de toeter bedacht is: YTR 6330B staat voor Till Broenner,6330J voor James Morrison. De Bobby Shew toeters krijgen een Z erachter vanwege de Zinggggg vermoed ik en de Bergerontrompet heeft LA (Los Angeles) gekrgen, inderdaad LAS in zilver.
N.B. De A slaat inderdaad op instrumenten die in de USA zijn gebouwd. De goedkope Yammies komen uit China, de 6330B wordt in Duitsland in elkaar gesleuteld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jan 2010 13:47 

Ik denk dat trompret refereert aan de Yamaha YTR-4320E, die er naar ik meen ook met goldbrass beker was als YTR-4320EG. Ik heb wat rondgesnuffeld op internet, maar ben er nog niet achter waar die E precies voor staat.

Misschien kun je eens mailen met Yamaha.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur