trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bach trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 21:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 apr 2010 16:03 

dat lijkt me ook veel verstandiger. En als je dan toch aan het zoeken bent heb ik nog een mooie ML 37, verzilverd, twee jaar oud, in perfecte staat in de aanbieding.

Math

Math

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 apr 2010 18:47 

Ik ga mijn twee trompetten gewoon eens meenemen naar Adams. Ik neem aan dat daar wel mensen op 't zicht kunnen zien wat het beste is.

@mathlemmen: helaas ben ik van plan een nieuwe te kopen dus ga ik niet op dat aanbod in gaan.
Weet er iemand merken die ik allround kan gebruiken: bigband, harmonie, jazzcombo, ...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 apr 2010 18:53 

Feniks... De Aeolus. Een prima instrument voor all round gebruik. Zelfs de Hades leent zich daarvoor, maar die moet je dan wel echt bewust rustig bespelen, om al te wilde blikken uit het orkest te vermijden...

Kijk maar eens op brassimport

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 apr 2010 19:12 

Johanb schreef:
Weet er iemand merken die ik allround kan gebruiken: bigband, harmonie, jazzcombo, ...

Er zijn tallozen merken (en modellen) die daaraan voldoen in elke prijsklasse. Alleen bij Bach vind je al 50+ modellen die daaraan voldoen.

Als je meer in de buurt van de Bach ML37 wilt blijven dan dunt dat aantal zich al behoorlijk uit, maar blijven er nog genoeg over. Ga gewoon eens van alles uit proberen, dat is altijd leuk.

Daarbij kun je je nog afvragen of je een standaard model wilt zoals een Bach, Yamaha, Getzen, enz. die je meteen mee kunt nemen of een trompet die gemaakt is volgens jouw wensen. Dan moet je wat meer geduld hebben voordat je hem uiteindelijk hebt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 apr 2010 19:29 

erikveldkamp schreef:
Johanb schreef:
Daarbij kun je je nog afvragen of je een standaard model wilt zoals een Bach, Yamaha, Getzen, enz. die je meteen mee kunt nemen of een trompet die gemaakt is volgens jouw wensen. Dan moet je wat meer geduld hebben voordat je hem uiteindelijk hebt.

Ik ben geen beroeps dus dat is een bridge to far. (Laat het mij even vergelijken met wielertoeristen: ik rij maar rond met een fietsje van 1500 € terwijl er mensen met het 2 à 3 voudige bedrag rondrijden. Het zijn uitendelijk de benen die maken dat je goed kunt fietsen en niet de fiets met zijn snufjes. Ik heb dus geen custom made model nodig als nieuwe trompet)

Ik vind mijn ML37 te 'klassiek' klinken en zou graag iets scherper gaan met dit instrument (door verzilveren bijvoorbeeld) en met een nieuwe.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 apr 2010 19:48 

Hoeveel geld je uitgeeft heeft niets te maken met of het je beroep is of niet. Het gaat erom wat je ervoor uit wilt geven.

Dat jouw Bach ML37 te klassiek zou klinken heeft niet met de trompet te maken, ik heb jarenlang lead gespeeld op een vergulde Bach en daar kreeg ik een mooie sizzle op al zeg ik het zelf. Maar dan speelde ik natuurlijk wel op een kleiner/ondieper mondstuk.

Maar mocht je toch een wat lichtere/heldere versie van de ML37 willen, dan kun je denken aan een Bach met een lichtere body en/of beker. Ik ben begonnen op een ML37*, die heeft een lichtere beker.

Maar zoals ik al vaker heb gezegd moet je bij een trompet meer kijken naar het speelgevoel dan naar de klank. Die bepaal je gelukkig toch voornamelijk zelf. Daarna bepaald het mondstuk een groot gedeelte. De trompet draagt het minste bij aan de klankkleur (10-20%).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 apr 2010 11:39 

Ok. Bedankt voor de info. Ik laat het hier wel weten als ik een beslissing heb genomen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur