trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe Van Laar B6
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 06:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2010 10:10 

OK, hartelijk dank iedereen.
Zal binnenkort nog eens bij Hub langs gaan denk ik !!!

Weten jullie soms of hij deze dan wil omruilen tegen de B5 of ik zal moeten opleggen ?

Groeten
Steven

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2010 11:17 

inruilen zal hij zeker doen, maar ik neem aan dat je er niet meer de volle prijs krijgt. Hoewel Hub schijnt vrij makkelijk te zijn als het een heel jong instrument is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 nov 2010 09:52 

Hallo

Zaterdag bij Hub langs geweest en verschillende trompetten geprobeerd (B1, B3, B4, B6, B7, Oiram, Oiram II, R2) en bij de B6 had ik inderdaad het beste gevoel, hier kon ik vooral in de hoogte goed doorblazen. Ging met gemak tot aan de B4, wat voor mij toch een prestatie is ;-). Ook had een mooie sizzle !

Hub heeft het instrument gewoon ingeruild. Ondanks enkele krassen op de beker van mijn B5, heb ik niets moeten opleggen ! Wat een service ! Binnen 2 weken is hij klaar, dus ik wacht vol spanning af...

Aan iedereen, bedankt voor jullie reacties !
Steven

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 nov 2010 10:51 

Met gemak tot B4 zou ik ook wel willen??

mondstukken:
VB 3C
Bob Reeves 42ES

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 nov 2010 13:24 

erikd schreef:
Met gemak tot B4 zou ik ook wel willen??

Anders ik wel...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 nov 2010 21:23 

erikveldkamp schreef:
De B6 is wat groter en heeft een reversed leadpipe als ik me goed herinner. Voor mij was ie te groot maar voor jou dan misschien precies goed. Gewoon een kwestie van uitproberen dus.

Wat bedoel je met te groot. Ik heb nu een week een nieuwe R1. Deze heb ik uitvoerig uitgeprobeerd bij Hub. Nu blijkt alleen dat ik bij het spelen in de hoogte heel veel tegendruk krijg. Dit had ik altijd al met mijn Yamaha, maar had gedacht dat dit met de R1 opgelost zou zijn. Ik heb een BR 42S mondstuk waarbij ik merk dat ik bij mijn BR 43M minder tegendruk krijg (maar onder makkelijk hoog)

Komt het nu door het mondstuk of is de R1 te klein. Ik vond bij de B5 of R2 (grotere beker) dat er te veel lucht doorheen gaat, maar dan meer in de laagte. Misschien moet ik voor in de hoogte dan toch een andere bel.

Ik ga er natuurlijk eerst nog flink veel op spelen. Ik verwacht dat ik nog moet wennen aan dit instrument.

Kan het ook zijn dat ik mij overblaas. Dan bedoel ik dat ik te hart wil blazen. Bij de hoge C of D gooi ik al mijn lucht er uit (dan ervaar ik veel tegendruk) en bij het zachter spelen (klassiek) is dit minder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 nov 2010 21:33 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 21 feb 2011 22:25, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 nov 2010 22:59 

erikveldkamp schreef:
De R serie heeft meer weerstand, dat helpt juist in de hoogte.

Dit is in de meeste gevallen waar, geloof ik. Voor mij werkt het niet zo. Dat is waarschijnlijk een uitzondering, maar misschien zit jij ook zo in elkaar dat je liever een large bore hebt. Die reageren nu eenmaal een beetje anders in het hoge register.

Van de ene kant is het zaak om niet alles op de trompet te schuiven en vooral te studeren en jezelf de tijd te geven gewend te raken aan de weerstand van een nieuwe trompet, maar van de andere kant kun je ook gewoon eens een andere trompet proberen waarbij misschien meteen duidelijk is dat deze voor jou beter werkt. Die keuze kun je alleen zelf maken.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur