trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe Calicchio bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 16:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Nieuwe Calicchio bugel
BerichtGeplaatst: 11 jun 2012 08:18 

Tsja, Courtois ja.
Mijn oude Courtois ging best goed de hoogte in, naar mijn idee. Tot ik dus op die Yamaha en Calicchio ging spelen. Toen kwam er ineens wel heel makkelijk een A uit.. En een B.. en een C.. Ik denk dat mijn hoofd vergelijkbaar was met deze smiley: 8O

Budget is niet zo'n probleem.
Misschien gaat het met 1 van deze 2 direct goed, en anders zoeken we rustig nog even verder.

Ik heb in ieder geval nog een hoop te leren. :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 jun 2012 19:28 

camel schreef:
(Courtois, zijn dat nog steeds die krengen die boven de G totaal dichtslaan en waardeloos worden?).

Ha ha, maar er zit wel een heerlijk geluid in ... :) (vind ik)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 jun 2012 19:52 

trompret schreef:
camel schreef:
(Courtois, zijn dat nog steeds die krengen die boven de G totaal dichtslaan en waardeloos worden?).

Ha ha, maar er zit wel een heerlijk geluid in ... :) (vind ik)

Vind ik ook! Maar de hoogte is wel een beetje een nadeel..
Ik ben 1e/solobugelist en de hoge noten zijn altijd voor mij, m'n 2 collega 1e bugelisten hebben er een beetje moeite mee nog :lol:

Opzich ging het altijd goed maar die Yamaha en Calicchio gaan toch een heel stuk makkelijker..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 jun 2012 20:48 

De Yamaha bugel is Ok heb ik ook een tijdje gehad (YFH 631)
Geen probleem met hoogte.
De Courtois staat wel bekend als de meest bespeelde bugel in de fanfare, maar ben er zelf ook nooit geen lief hebber van geweest.
Wat is eigenlijk hoog op een bugel, t/m de C3 moet toch gewoon kunnen voor een geoefende speler?

JK 1.5 C
Bugel Thomann
DennisWick 2bfl

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 jun 2012 11:41 

C3 kon ik wel halen hoor op de Courtois, al kostte het wel wat moeite. Nu met de 2 op proef een stuk minder, dus ik gok dat het sowieso geen Courtois meer gaat worden. De ene keer gaat m'n voorkeur uit naar de Yamaha, dan weer naar de Calicchio :lol: het is wel zo dat de Calicchio erg groot is. Had gister wat kramp in m'n hand na het spelen, maar het is ook wel even wennen. M'n Courtois was vrij klein. We zullen het zien morgen. Zaterdag rijden we sowieso nog even naar Pfeiffer toe, om 1 of beide bugels terug te brengen. Als het de Calicchio wordt zal die ook nog even terug moeten, hij moet tenslotte nog afgewerkt worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 jun 2012 21:49 

Nou, ik heb vanavond besloten om toch voor de Yamaha te gaan. De Calicchio stemde op 1 of andere manier niet helemaal lekker; als ik hem netjes op de C had week de G nogal een stuk af (een kwint zei de dirigent) dan moest ik hem echt omhoog "duwen" om hem weer goed te krijgen. Op de Yamaha had ik dat helemaal niet. Ook leken de ventielen nogal te rammelen, ook na schoonmaken en oliën.

Al met al speelt de Yamaha voor mij persoonlijk lekkerder. Dus, mocht iemand nog een Calicchio bugel willen, zaterdag gaat die terug naar Pfeiffer :lol:

Ik las trouwens net dat het niet de Yamaha YFH6310Z maar de YFH8310ZG. Klein foutje, dat heb je als je een topic opent op stage zonder bugel bij de hand :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur