trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 19:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 17:11 
Moderator

Is het wel eens bij jou opgekomen dat jouw gif tegen adams, en je posts daarover hier, een beetje begint te lijken op roddelblaadjes journalistiek?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 17:48 

Citaat:
Vind het wel komsich dat Adams op hun site een recensie zet over de eigen bugels door een conservatorium student én de solo bugelist van de harmonie van Thorn. Nou, poehaa!!

heb je wel eens op de site van VL gekeken? ook een lijst met mensen die VL spelen....en dan alleen maar een naam met een foto en welke VL ze hebben. Geef mij dan maar een goede recensie van iemand die ik dan misschien niet echt van naam ken...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 19:23 

Jeetje, kan er op dit forum nou nooit eens een topic normaal worden gepost, zonder de hele tijd andere merken af proberen te kraken? :roll:

Wees even een beetje meer volwassen met zn allen, en als je zinvolle argumenten hebt, kom er dan mee, maar als je alleen maar probeert jouw merk groot te maken (tot in het belachelijke toe :? ), of andere merken af te kraken, hou dan liever je mond.

Groet,

Johan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 21:01 

richaar-cdl schreef:
is het wel eens bij je opgekomen dat Adams instrumenten aan sommige mensen praktisch cadeau doet?? Met name als je uit de agglomeratie ittervoort en omstreken komt én ook nog eens professioneel muzikant bent.

Trompetdocenten sturen hun leerlingen naar Adams en krijgen zelf belachelijk veel korting op hun instrument. Met name in het zuiden gebeurt dit heel veel.

Vind het wel komsich dat Adams op hun site een recensie zet over de eigen bugels door een conservatorium student én de solo bugelist van de harmonie van Thorn. Nou, poehaa!!

Toch mooi om te lezen Richaar dat je een bugel gaat kopen en niet eens de moeite neemt om een Adams bugel gaat proberen omdat je zo anti Adams bent.
Ik heb van vele bugelisten gehoord dat de bugels van adams in het begin stadium nog wat te wensen overlieten maar diezelfde mensen zeggen nu ook dat die tijd is geweest.
Ik hoop in ieder geval dat je gelukkig wordt met je van Laar bugel en dat je geen spijt krijgt van deze keuze als de mensen die nu tegen je zeggen dat je een van Laar bugel moet kopen over een half jaar tegen je zeggen dat die Adams bugel zo goed is.

Wat kan mij het nou schelen hoe die mensen bij Adams zijn, als die toeter maar blaast.
(Overigens heb ik totaal geen probleem met de mensen bij Adams.)

Groeten,

STRAUB

ps. ga voor het instrument niet voor de naam die er in gegraveerd staat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 22:06 

misschien heeft richard slechte ervaringen met adams en komt er uit principe niet meer. Ik kan me dat wel een beetje voorstellen. 10 minuten bij mij vandaan zit een hele grote muziekzaak en ik ben op zoek naar een mondstuk maar ik ga er echt niee naar toe om er daar een te proberen. Deze zaak heeft me een keer goed besodemieterd en al zou ik voor een flesje ventielolie een uur moeten rijden zou ik dat ook nog doen.

Ander punt is natuurlijk dat de adams bugel best uit zal groeien tot een goede bugel maar ik denk dat ze er nog niet mee uitontwikkeld zijn. En als ik dan ff naar mezelf kijk en een nieuwe bugel wil kopen ga ik wel voor een stukje zekerheid ga. In mijn geval heb ik een VL gekocht maar dat had misschien ook een ander merk kunnen zijn. Maar voor een half jaar geleden toen ik mijn VL kocht had ik zeker mijn lieve centjes niet in een adams bugel gestoken.Trouwens nu ook nog niet hoor.!

Ps de reactie van toet`n is wel een beetje vreemd.Ik vind wel dat er op de site van HvL iets meer kaliber artiesten staan dan op de adams site.!!!

----------------------------------------------------------
Wie steeds verzuimt,of komt te laat,
plaagt dirigent en kameraad!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 23:54 

@ screamboy: helemaal gelijk

@ flugelfrank: dat is idd mijn probleem met adams.

@ the rest: ik kan goed met HvL door een deur. Maar ik zou natuurlijk nooit een toeter van hem kopen als ik er niet van overtuigd was dat hij de beste is. Dus back on topic zonder met modder te gooien.

De strategie van HvL en adams zijn totaal tegengesteld. Dat is alleen maar mooi want zo zitten ze niet in elkaars vijver te vissen. Als we alle vooroordelen even buiten beschouwing laten... Waar je niet omheen kan is dat adams een gigantische omzet moet realiseren. Alleen zo kunnen ze al die medewerkers en dat grote gebouw betalen.

Ik wel best geloven dat adams in de buurt gaat komen van de standaardmodellen HvL, maar met name Oiram en A v Rooijen is echt een verhaal appart. Iedereen die er één in zijn handen heeft gehad zou dat moeten kunnen beamen.

Ik zou graag argumenten van jullie willen horen als ik hier de plank volledig mis sla.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 okt 2007 00:03 

richaar-cdl schreef:
De strategie van HvL en adams zijn totaal tegengesteld. Dat is alleen maar mooi want zo zitten ze niet in elkaars vijver te vissen.

Ik ben ook geen Adams fan, een paar keer onbeschoft behandeld.
Ze hebben overigens een enorme afkeer tegen van Laar. Ik was daar een half jaar geleden voor wat spullen als mondstuk, marsboekjes, olie, etc. Vroegen wat voor instrument ik speelde en ik antwooorde van Laar. Volgens mij mag ik nog blij zijn dat ik levend de winkel uit ben gekomen.
Mijn ervaring is dat ze veel moeite hebben met Hub's huidige succes.
Op z'n zachtst gezegd, ik vind geen prettige winkel, en zal er om deze reden en ervaringen geen instrument meer kopen (mijn 1e trompet, een Bach komt wel van Adams).
De keuze voor een winkel/leverancier gaat verder dan alleen de aankoop. De service en het gunnen spelen wat mij betreft ook een rol!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 okt 2007 06:46 

toch wel opvallend dat ook dit topic weer uitrdraait op HvL... :?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur