trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams vs Hub van Laar
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 12:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 366 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 46  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar
BerichtGeplaatst: 28 jan 2013 20:45 

Marnix, en daar doe je jezelf nou tekort.

Neem je vrouw , collega's of vrienden mee. Combineer het met een lang weekend Maastricht, een fietstocht waar je 10 keer de Cauberg opfietst of relaxen in de Ardennen.

Als Hub zijn toeters niets voor je zijn, ben je in ieder geval niet voor niets naar het Zuiden afgereisd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jan 2013 20:56 

erikveldkamp schreef:
Je krijgt toch voldoende tijd bij Hub om tot een perfecte toeter te komen?
maar dan heb je ook een trompet waar je jarenlang plezier van hebt.

Is mij in acht jaar proberen en aanpassen niet gelukt. Toen een nieuwe B4 gekocht want bij inruilen bij Adams moest ik meer bijbetalen
Dus ook niet goed; want de B4 heb ik na drie maanden via trompet.nl verkocht.
En ik ben zo'n amateurblazer met een beperkt budget dus steeds maar een nieuwe kopen zit er niet in. Bij Hub krijg je weliswaar een persoonlijke en vriendelijke behandeling maar de keuze is beperkt: Van Laar trompetten! (of tweede hands).

Voor op straat een Van Laar uit 1999?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jan 2013 21:10 
Moderator

richaar-cdl schreef:
Marnix, en daar doe je jezelf nou tekort.

Neem je vrouw , collega's of vrienden mee. Combineer het met een lang weekend Maastricht, een fietstocht waar je 10 keer de Cauberg opfietst of relaxen in de Ardennen.

Als Hub zijn toeters niets voor je zijn, ben je in ieder geval niet voor niets naar het Zuiden afgereisd.

Ik doe mezelf niet tekort. Heel soms ga ik nog wel eens naar Adams, maar de ervaring heeft me geleerd dat ik bij Hub niks te zoeken heb. Zijn trompetten hebben mij in het verleden niet kunnen overtuigen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jan 2013 21:19 

Bert Kremer schreef:
En ik ben zo'n amateurblazer met een beperkt budget dus steeds maar een nieuwe kopen zit er niet in. Bij Hub krijg je weliswaar een persoonlijke en vriendelijke behandeling maar de keuze is beperkt: Van Laar trompetten! (of tweede hands).

Je denkt toch niet dat je bij een andere muziekzaak maar steeds trompetten kunt gaan omruilen nadat je er na een paar weken achter komt dat je de verkeerde gekocht hebt? Ze zien je al aankomen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jan 2013 21:27 

erikveldkamp schreef:
Je denkt toch niet dat je bij een andere muziekzaak maar steeds trompetten kunt gaan omruilen nadat je er na een paar weken achter komt dat je de verkeerde gekocht hebt? Ze zien je al aankomen!

Hoe dom denk jij dat andere forum gebruikers zijn?
Zeg ik ben 54 jaar oud, doe niet zo uit de hoogte!
Er zijn meer goede instrumenten dan de Van laar trompetten maar dat schijn jij niet te kunnen accepteren. veel trompettisten in Limburg en Nederland zijn achteraf niet zo tevreden over de door hen gekochte Van laar trompetten en dat kun je niet blijven ontkennen.

Voor op straat een Van Laar uit 1999?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jan 2013 21:55 

Dom zeker niet, maar wel minder ervaren op trompetgebied. Het is nu eenmaal mijn vak en daarbij heb ik inmiddels honderden trompetten van diverse merken getest in allerlei situaties in die 25 jaar dat ik prof ben.

Dus ik weet niet wat voor beeld je van mij hebt, maar ik heb hier en op mijn website en in de Sonic heel wat verslag gedaan van andere merken die ik ook goed vind. In dit topic zeg ik zelfs dat ik vind dat Adams ook prima instrumenten maakt. De trompet van Amik Guerra die ik destijds gespeeld heb op de Frankfurter Messe vond ik goed spelen.

De Bach Artisan die ik gespeeld heb vond ik ook erg goed, de Eclipse MR vond ik ook zeer goed en de Yamaha Artist mag er ook zijn. De Lechner piccolo speelde werkelijk fantastisch en zo kan ik nog wel wat merken opnoemen.

Maar ik geef meteen toe dat ik Hub toch nog betere instrumenten vindt maken. Daarom speel ik er ook met veel plezier op... :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jan 2013 22:18 
Moderator

Maar wat zegt jouw mening en review dan precies? Dat jij het prima instrumenten vindt.
Welke waarde heeft dat precies?
Voor Bert dus blijkbaar geen, want die heeft met zijn ervaring besloten dat hij voor een ander merk gaat. Voor Roel ook niet, die heeft zijn van Laar verruild voor een Adams. En ikzelf verruilde mijn van Laar voor een Olds.
Ervaring is leuk, maar blijkbaar toch geen maatstaf

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jan 2013 22:31 

Ik had bijv. met mijn ervaring kunnen zeggen dat Bert misschien beter een B4.1 had kunnen proberen bij Hub i.p.v. een B4. Dat is een kopie van de moderne Bach ML37, net zoals de Sonare 800 waar hij nu blijkbaar op speelt.

Maar niemand moet iets met mijn mening of ervaringen. Sommigen zijn er wel in geïnteresseerd, anderen vinden dat ik uit mijn nek lul. Zo gaat dat nu eenmaal op een openbaar forum.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 366 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 46  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur