marnix schreef:
Courtois... Leuk voor als je niet hoger moet dan een g2. Daarboven is het allemaal wat lastig.
Tsja, maar er zit zo'n lekker geluid in. Het speelt heerlijk en de klank spreekt mij aan. De hoge registers zijn een ander verhaal, maar voor mij is de klank erg belangrijk. Het karakteristieke geluid kun je opofferen voor meer speelgemak, maar daar was ik niet naar op zoek. Het was voor mij verreweg het beste instrument dat ik binnen mijn budget kon krijgen en ik ben er heel blij mee.
Natuurlijk valt er wel e.e.a. op aan te merken. Zo is de constructie van de trigger een beetje ongelukkig gekozen. De stembuis is ook iets om op te letten.
Dit zijn kleine ongemakken die je voor lief neemt voor het geluid en speelplezier die het je geeft. Zo zijn er ook mensen die met veel enthousiasme op een oude Couesnon spelen, met allerhande ongemakken.
Mijn oude Courtois ziet er niet meer tip top uit, maar hij klinkt fantastisch. De ventielen lopen super. Natuurlijk zijn er betere instrumenten verkrijgbaar, maar daar betaal je dan ook voor.