Berichttitel: Wat is een geschikte trompet voor een dweilorkest?
Geplaatst: 13 jan 2014 22:46
Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en me kunnen vertellen welke trompet het beste is om te bespelen in een dweilorkest. Sinds een half jaar speel ik bij een dweilband op een studententrompet. Nu ben ik op zoek naar een betere trompet met een wat mooiere klank. Waar moet ik op letten bij de aanschaf? En wat zijn de trompetten die ervoor in aanmerking komen? Het beschikbare bedrag wat ik te besteden heb is €500,= tot €1000,=.
Berichttitel: Re: Wat is een geschikte trompet voor een dweilorkest?
Geplaatst: 14 jan 2014 17:10
Dank je wel, HappyHorn, voor je reactie. Ik ben vandaag bij Schreeven in Wijchen geweest. Ze hebben me daar prima geholpen. Ik heb meerdere trompetten uitgeprobeerd waaronder Yamaha, B&S, Getzen en een Jupiter. De Jupiter was een occasion en de overige waren nieuwe trompetten. Uiteindelijk heb ik de occasion een Jupiter 812R mee genomen. Ik mag deze trompet een paar dagen uitproberen voordat ik hem definitief koop. Van alle trompetten die ik heb geprobeerd was deze het fijnste. De ventielen lopen soepel en de klank is mooier dan bijvoorbeeld de B&S. Nogmaals bedankt voor je (snelle) reactie!
Berichttitel: Re: Wat is een geschikte trompet voor een dweilorkest?
Geplaatst: 02 mei 2014 12:03
Geregistreerd: 12 jan 2007 16:37 Berichten: 15 Woonplaats: Helmond
Heb zelf een Carol Brass trompet gekocht om mee bij een dweilorkest te spelen, vooral voor de buiten optredens. Instrument in augustus 2013 nieuw gekocht voor 600 euro, en ben er zeer tevreden over. Is verkrijgbaar via Nederlandse importeur met garantie.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen