Volg-Olg schreef:
Ja dat Bach en Yamaha merken zijn dat snap ik wel ja, zover was ik wel en dat die nummers serienummers zijn, dat lijkt me ook wel duidelijk. Maar ik wist niet of het nu een goed soort trompet was of niet. En of een Bach dat was. Want ik geloof dat bij ons alle beginners op hetzelfde instrument dan ik beginnen. Dus ik dacht dat het meer een beginnerstrompet was en dat het toch niet zo'n kwaliteit had.
Maar een Bach is dus meer voor 'gevorderden'???? want ik vond wel dat je er wat meer lucht door heen moet blazen...
Oeps......
Als je opgaat voor je D-diploma (las ik elders) heb je vast les van een trompettist: kan die je niet het een en ander uitleggen over het materiaal waar je op speelt en wat de variaties zijn (dat hoort ook bij trompetles, lijkt me zo

):
Vraag eens naar(niet persé deze volgorde):
-verschillende merken,
-Student/pro modellen,
-boring,
-materiaal,
-heavy / light weight,
-mondstuk types,
etc.
Dit alles bepaald (o.a.) of een trompet zwaar of licht speelt, lekker of niet lekker blaast, etc.
De een houdt hiervan en de ander daarvan. Trompetten die nieuw > 1500 euro kosten, zijn over het algemeen prima toeters, maar het moet wel je smaak zijn, en goedkoper kan het ook.
Over mondstuk basics staat er een artikel op de HOME-page van trompet.nl!