Berichttitel: Embouchure verbeteren zonder Trompet?
Geplaatst: 20 nov 2004 15:15
Ik zit iedere dag anderhalf uur in de auto. Ik zou deze tijd graag gebruiken om mijn embouchure op te kweken. Ik heb wel eens gehoord dat je alleen met je mondstuk oefeningen kunt doen om je embouchure te verbeteren. Is dit ook zo en kan iemand mij dan adviseren hoe ik dit moet doen?
Zijn er nog andere adviezen om dit te verbeteren (zonder trompet dan)
Probeer de buzzing Basics van James Thompson. Daar zit een cd bij ter ondersteuning voor de buzz oefeningen. Misschien een goed idee voor in de file enzo. Sowieso is dit boek een enorme aanrader. Buzzen is een goede oefening voor het trompet spelen. Ik heb er in ieder geval veel baat bij.
als buzzen dan gevaarlijk zou zijn om verkeerde dingen te doen, dan is zo'n boek met cd mss geen slecht idee.
of het gebruik van het mondstuk, waardoor je toch kunt voelen of je embouchure hetzelfde zit als op de trompet.....
ik vind allebij de methodes goed.
een potlood tss je lippen houden vind ik persoonlijk heel goed (mja sorry allen)
deze week heb ik mijn fitnesforbrass terug een week intens gebruikt, en gisteren na drie uren te hebben geblazen op een veldrit, ging het op de repetitie daarna gewoon nog steeds geweldig. maar das dan mss een persoolijke kwestie.....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen