Geregistreerd: 24 dec 2004 10:54 Berichten: 11 Woonplaats: Groningen
Hallo, ik denk er over om een picolo trompet te kopen. Maar dan meer voor gewoon erbij als leuke afwisseling zeg maar. Ik wil (en kan) er dus niet al te veel geld aan besteden. Voor hoeveel denken jullie dat ik toch nog een redelijke kan kopen?
Ik heb ook het idee ooit gehad een picollo trompet "erbij" te kopen. Echter in praktijk doe je er niks mee. In het begin blaas je er veel op thuis terwijl ik in hem in mijn orkesten nooit gebruik. Uiteindelijk belandt het instrument in de kast en nog later op marktplaats!!
Een Amati is niet zo duur en niet heel slecht, en die kun je leuk gebruiken om eens de tweede trompet in een Weihnachts te spelen o.i.d.
Als het heel goed bevalt dan kun je altijd een duurdere/betere gaan zoeken. Op de mijne speel ik met enige regelmaat en anderen zijn ook blij als ze hem eens kunnen lenen.
Pas wel op voor die Indiase imitaties die nu ook al af en toe op marktplaats verschijnen, die schijnen het namelijk helemaal niet te doen.
Dat is volgens mij dezelfde die Maurice Andre vroeger bespeelde voor hij naar Stomvi overging. De prijs lijkt me redelijk, ik heb er een paar weken gelden 3 van gespeeld in Duitsland voor meer dan 1000,-
Kun je beter doen dan een Amati aanschaffen. Dat lijkt een mooi instrument, maar is kwalitatief erg slecht. Krijg je moeilijk stemmend en de ventielen lopen ook erg slecht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen