Ik heb een ongelukje gehad op Ebay en ben daardoor in het bezit gekomen van zo'n Roy Charles trompet.
Op de doos is te lezen dat hij uit China komt.
Ik kreeg een andere trompet dan op de afbeelding, de verschillen geen redbrass leadpipe en geen verstelbare ring op de D-pomp.
Het mondstuk zou een 7C zijn op het mondstuk zelf staat niks te lezen en hij voelt groter aan dan een 3C, de rand is nogal smal.
Voor de rest gaat het om een nette afgewerkte trompet waarvan de stempompen en de monel ventielen prima werken.
Ook bij het bespelen van deze trompet vond ik het verrassend hoe hij het deed, goeie intonatie spreekt licht aan en stemt goed.
Ik heb deze trompet ook door andere trompettisten laten bespelen ook die waren allemaal positief.
Je moet zo'n trompet natuurlijk vergelijken met de instapmodellen van de bekende merken.
De Chinesen gaan het waarschijnlijk steeds beter doen, de fabrieksarbeider werkt voor zo'n 40 euro in de maand, dat verklaart waarschijnlijk de lage prijs.
Het zij mijn bevindingen en niet meer dan dat, dit geldt in ieder geval voor de trompet die ik heb en voor de Ebayer waar van ik hem heb.
Ik zal natuurlijk op mijn eigen trompet blijven spelen, zonder reclame te willen maken ,voor een eventueel 2e trompet voldoet hij prima.