trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Getzen Genesis, maar nu getest..
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Getzen Genesis, maar nu getest..
BerichtGeplaatst: 07 nov 2005 20:21 

Hallo allen

Een grote week geleden stelde ik op dit forum de vraag of iemand een Connstellation met een Genesis kon vergelijken.
Afgelopen zaterdag heb ik de Genesis getest, en daarom even ter informatie mijn ervaring(en).

Op het eerste zicht:

Het instrument ziet er degelijk uit en naar mijn smaak modern en redelijk flashy. (Het geteste exemplaar was in 24k-goud uitvoering, maar persoonlijk ben ik meer te vinden voor de silverplated versie.)
De afwerking ervan is in orde. Toch vond ik in de rand van de beker wat roestkleurige vlekjes.

2de zicht :) :

De Genesis licht leuk en niet te zwaar in de hand, een stukje lichter dan mijn Connstellation toch. Wat me onmiddellijk opviel waren de ventielen, die echt wel vlot werken. Ik ben de minder vlotte techniek van mijn Connstellation gewoon... dus viel me dat wel vlug op.

Het spelen zelf, alias het 1ste gehoor:

De eerste noten die ik speelde kwamen vlotjes het instrument uit, ik ervaarde een pák minder weestand dan op m'n Conn. Wel moest ik me inspannen om altijd juist mijn noten te raken, het leek alsof ik zeer gemakkelijk van mijn noten viel, te vergelijken met een 2de jaarstrompettist (soms). of misschien moet ik zeggen dat het moeilijk was om op mijn noten te blijven. 't Is te zien hoe je het bekijkt.
Toen merkte ik dat ik tot dan toe op de 'S' pipe aan het spelen was.
De ervaringen met de O pipe waren toch een stuk anders.
De toon klonk iets zachter en ik moest nu mijn best doen om van mijn noten 'te vallen'.
Bij wat Jazz klonk de Genesis op zijn best, zoals Erik vertelde.
Voor Klassiek is de Genesis ook in orde, maar het is toch niet helemaal de aard van het beestje. Toch vind ik het voor beide stijlen een goed instrument. Maar dat zal wel van smaak afhangen.

Al bij al vond ik de Genesis een mooi, leuk, vlot instrument, dat een stuk lichter en leuker speelt dan m'n Connstellation. De toon is zacht, maar niet zo donker als de Conn.
En ik denk dat die trompet me nu zelf wel heeft overtuigd dat ze de moeite waard is.

Gwelwen

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: Re: Getzen Genesis, maar nu getest..
BerichtGeplaatst: 02 jun 2006 19:02 

Yo

Ik speel ook met een Genesis en ben daar natuurlijk heel content van, ook heb ik die (roestvlekjes) aan de rand van de beker, alleen denk ik niet dat het roestvlekken zijn , maar dat het komt door de afwerking 24K goud .Dat daar niet genoeg op gespoten is , of dat het afgebrokkeld is, want daar lijkt het naar, allemaal kleine scheurtjes, maar "who cares" niemand ziet dat.

Ook van de ventielen ben ik zeer tevreden, ze gaan zoals Erik al zei als een trein.

Ook heb ik een beetje last van de plaatsing van de noten , maar ik speel nu op een ander mondstuk ( Bach 1 1/2 C) en het gaat al veel beter.

Alleen ik had de trompet liever helemaal laten vergulden, omdat de binnenkant glanzend goudlak is , maar we gaan niet moeilijk doen , ik ben al tevreden dat ik ze heb kunnen betalen.

J.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur