Ben op zoek naar een nieuwe trompet dus.
Was het na 25 jaar spelen beu geworden en heb toen alles verkocht , dom als ik er nu over denk, maar had toen nooit gedacht terug te beginnen.
Maar de microbe heeft me na 5 jaar terug ingehaald en ga dus terug starten.
Heb op alles zowat gespeeld van bach , conn constellation , yamaha, schilke , Getzen en Selmer. Zowel in Bb als C als Eb.
Dus wel wat ervaring met verschillende types. Maar aangezien het 5 jaar geleden is dat ik een trompet heb vastgehad wordt het moeilijk kiezen.
Om tijdelijk een 2 de hands te nemen zie ik financieel niet zitten .
Ik ben het goede materiaal gewoon en wil hier ook mee starten .
Heb alle merken via de sites is overlopen en blijf steeds terug op de Kanstul Signature reeks uitkomen.
Enige PRO's en Contra's tegenover Bach of Getzen custom Serie of Yamaha Xeno Serie.
Alle info is welkom ,
ALvast bedankt
_________________ It's easy to play, but hard to play easy
Kanstul Signature1500A Copper
Stomvi Master EB/D
Stomvi Elite Piccolo
Keuze genoeg, en ook info genoeg hier te vinden op dit forum.
Je zult erachter komen dat dergelijke keuze 's erg persoonlijk zijn, het is maar wat jij lekker vindt.
Niet minder belangrijk is het budget wat je wilt besteden.
Ook waar wil je uiteindelijk naar toe met je trompetspel, op welk nivauw. muziek gerne, e.d.
Als je daar voor jezelf uit bent en met deze info naar een muziekzaak gaat wordt een keuze maken uiteindelijk een stuk makkelijker.
Voor een dwijlorkest en 2x spelen in de week ben je met een Chinees voor weinig ook geholpen.
Wil je het serieuzer aanpakken zou ik niet besparen op een goedkope trompet maar voor de betere trompet gaan.
Succes en laat het hier nog maar eens weten wat het is geworden.
Ik heb een paar jaar geleden een Kanstul 1500A gekocht, het heavy model. Ik kan alleen maar zeggen dat het uitstekende instrumenten zijn, perfect afgewerkt. Ik zou zeker eens bij Hanssens in Kerkrade langs gaan om uitgebreid te testen. Maar het hangt er natuurlijk compleet van af wat je eigenlijk wilt. Over het algemeen zijn de Kanstuls aan de iets zwaardere kant en geven ze wat minder feedback dan een vergelijkbare Bach of Yamaha. Probeer ze daarom zeker in een situatie te testen waar je ze echt gaat gebruiken, en probeer in te schatten hoe goed het instrument mengt met andere instrumenten. Maar om kort te zijn : Amerikaanse topkwaliteit, net zoals Schilke of Calicchio een kleinere bouwer met zeer strenge kwaliteitscontrole, zeker meer waar voor je geld dan met een Bach, Amerikaanser qua klank en feeling dan een Yamaha.
Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52 Berichten: 2388 Woonplaats: Hoek van Holland
Kijk ook eens op de site van Erik Veldkamp, staan o.a. testen van Kanstul's, waaronder de De ZKT 1600 WB uit de Signature serie
http://www.erikveldkamp.nl/kanstul.html en heel veel meer
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen